نقش زنان صخره نورد در شغل راپل کاری

امروز زنان در مشاغل بسیار مختلفی پا به عرصه گذاشته اند. و این امر ثابت شده است که مشاغل مختلف جنسیتی نبوده و بسته به توانایی و استعداد قابل انجام است.

یکی از این مشاغل که از دید عموم فقط مردان قادر به انجام آن هستند، راپل کاری و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می باشد. در حالی که اصل قضیه با دیدگاه عرفی کاملا متفاوت است.

شاید برایتان سوال شود راپل کاری چیست و با پیچ و رولپلاک ساختمان چه ارتباطی دارد؟ تقاضا می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر این موارد را بررسی کنیم.

4r3fjujy093u9f3u5n9yo5uy9o4j 300x151 نقش زنان صخره نورد در شغل راپل کاری

پیچ و رولپلاک ساختمان به چه منظور استفاده میشود؟

این سوال برای تمامی افرادی که با انجام پیچ و رولپلاک ساختمان آشناییتی ندارند مطرح می‌شود. در پاسخ باید بگویم از مهمترین و اولین علت انجام پیچ و رولپلاک ساختمان، جلوگیری از افتادن و شل شدن سنگ های نصب شده در نما است.

در اصل این کار برای امنیت و عدم زیاد مالی و جانی می باشد. چرا که معمولاً حوادث زیادی بر اثر سقوط سنگ های شل اتفاق می‌افتد که ممکن است سوانح زیانباری را به وجود آورند.

بیشتر بخوانبد:  (تصاویر) روز ملی فیل

آیا پیچ و رولپلاک ساختمان دیده می‌شود؟

این نکته را باید متذکر شویم که پیچ های نما و رولپلاک ساختمان قادر به رویت نیستند و تنها از فاصله ۴ متری از ساختمان دیده می‌شوند. که این امر علاوه بر حفظ زیبایی به علت ظرافت به کار رفته در آن باعث می شود که هیچ گونه آسیبی به سنگهای نمای ساختمان وارد نشود.

و علاوه بر آن باعث حفظ زیبایی و جلوگیری از ریزش و ترک خوردن سنگ نما بشود.

43df359thuf45ynu45iyj 300x169 نقش زنان صخره نورد در شغل راپل کاری

راپل کاری چیست؟

در اصل راپل کاری شغلی بسیار مشکل است. اما همانطور که اشاره کردیم این شغل تنها به آقایان اختصاص ندارد. راپل کار به افراد آموزش دیده ای گویند که با تجهیزات ایمنی و ابزارهای به خصوص از مناطقی مانند کوه و ساختمان های بلند آویزان می شوند.

این اصطلاح در اصل برای رشته کوه نوردی بوده که به علت ارتفاع بلند ساختمان های شهری در عوامل پیچ و رولپلاک ساختمان هم استفاده میشود.

مفتخریم که بگوییم در مجموعه سازه لوکس بانوان راپل کار در امر پیچ و رولپلاک ساختمان ما را همیاری می‌کنند و این مورد یعنی نقش موثر زنان صخره نورد در راپل کاری !!!

بیشتر بخوانبد:  چطوری دوربین مداربسته ، دستگاه سانترال و دزدگیر بخریم ؟

fjk5h398tc598h9583otu53j 300x221 نقش زنان صخره نورد در شغل راپل کاری

ضرورت انجام پیچ و رولپلاک ساختمان چیست؟

شاید با اولین دید نسبت به این موضوع تصور کنید ضرورت خدمات نما دقیق در چیست؟ و شاید در نظرتان انجام این عمل اضافه کاری به نظر برسد.

اما بگذارید از رویکردی دیگر به ماجرا نگاه کنیم.

تصور کنید صبح می خواهید از منزل خارج شوید و ناگهان مشاهده میکنید سنگی بر روی ماشینتان افتاده و خسارت سنگینی را وارد کرده است.

یا درست در جلوی پای خود و خانواده تان سنگی بزرگ از ارتفاع بالا سقوط می‌کند و باعث جراحت میشود.

حال آیا باز هم به این کار دید اضافه کاری دارید؟ قطع به یقین پیشگیری بهتر از درمان است. و کارشناسان سازه لوکس این پیشگیری را برایتان انجام می‌دهند.

tkjv45gyug40jyum4ojy 300x200 نقش زنان صخره نورد در شغل راپل کاری

طرز کار پیچ و رولپلاک نما

هر نوع پیچ و رولپلاکی جهت محکم کردن نما مناسب نیست و پیچ های به خصوصی برای این فرایند وجود دارد.

برای شروع کار نخست کارشناسان ساز لوکس سنگ نما را بررسی می‌کنند و سنگ را از جهات نوع آن، قطر، ابعاد و رگه های موجود در آن کارشناسی میکنند.

بعد از پایان بررسی های موجود نوبت به انتخاب پیچ و رولپلاک مناسب می رسد. که انتخاب پیچ و رولپلاک ساختمان با در نظر گرفتن کارشناسی اولیه صورت می گیرد. و در پایان با استفاده از دریل های صنعتی و با سرعت بالا، کیفیت و سلامت کار برای مشتریان عزیز تضمین می شود.

بیشتر بخوانبد:  شواف زوج پاکستانی در جشن عروسی با یک توله شیر!

انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها

فرایند انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها باید با رعایت تمامی اصول امینتی و نکات استاندارد صورت بگیرد تا هم صاحب خانه  از فرایند شکل گرفته راضی باشد و هم کیفیت کار از نظر عملی کاملا استاندارد باشد.

از جمله نکات استاندارد برای راپل کاران انتخاب پیچ و رولپلاک مناسب با توجه به رنگ نما و نوع سنگ و جنس و قطر آن می باشد.

همچنین نوع دریل مورد استفاده در این کار و سرعت مناسب آن نقش بسیار مهمی را در کیفیت نهایی کار ایفا میکند.

از بهترین مجموعه های انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با خدمات و کیفیتی رضایت بخش، میتوان مجموعه سازه لوکس و شرکت ایران لوتوس را نام برد.

سپاس گزاریم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید و امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

مطلب پیشنهادی

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی با بیش از …