با جدیدترین انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه آشنا شوید

gh.hjbrgfbyjjftjvvuoictjhvnl 300x240 با جدیدترین انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه آشنا شوید

می‌توان گفت کابینت، عنصر اصلی دکوراسیون آشپزخانه است. انتخاب جنس کابینت نه تنها مسئول نمای کلی آشپزخانه است بلکه عامل اصلی تعیین کننده دوام کابینت‌ها نیز می باشد، بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی و مطابق با سلیقه خود، باید دید کدام نوع کابینت در خانه شما مناسب است. در ادامه با جدیدترین انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه آشنا می‌شوید، همچنین شما میتوانید خیلی راحت با ورود به فروشگاه اینترنتی خانه و آشپزخانه ارینب به نشانی https://orinab.com  جدیدترین و به روز ترین انواع کابینت آشپزخانه پیش ساخته و آماده را انتخاب، و خرید نمایید

کابینت‌های آشپزخانه فلزی درب چوبی

از آنجایی که ورق‎های فولادی بعد از گذشت زمان بر اثر قرار گیری در محیط‌ها و شرایط مختلف زنگ می‌زنند و خورده می‌شوند، برای محافظت از آن‎‌ها می‌توان این ورق‌ها را با روی (Zn) پوشش داد که در این صورت ورق حاصل را گالوانیزه می‌نامند.

برای خرید انواع کابینت آشپزخانه بدنه فلزی درب ام دی اف اینجا را کلیک نمایید!

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه برای بدنه کابینت:

بدنه گالوانیزه باعث افزایش طول عمر کابینت می‌شود.

در دراز مدت و بعد از گذشت زمان نیاز به تعمیر کابینت کاهش می‌یابد.

تمیز کردن این کابینت‌ها بسیار ساده است و می‌توان پس از پاک کردن سطح با پارچه‌ای مرطوب با استفاده از پودر ماشین لباسشویی و آب به خوبی تمیز کرد.

چون سختی ورق گالوانیزه بالا است در حین حمل و نقل آسیب کمتری به آن وارد می‌شود.

معایب استفاده از ورق‌های گالوانیزه برای درب کابینت:

از آنجایی که فلزات دارای طرح و رنگ‌های محدودی هستند، ممکن است در صورت اکسید شدن یا زنگ زدگی نیاز به پولیش مجدد(دوباره صیقل دادن) داشته باشند.

سطوح فلزی، لکه‌های روغن و اثر انگشت‌ها را کاملاً واضح نشان می‌دهد.

نیاز بیشتری به تمیز کردن دارند.

این ورق‌ها خیلی سریع فرورفته و خراشیده می‌شوند.

درب‌ها و کشوهای آن نسبت به مواد دیگر استفاده شده برای ساخت کابینت پر سر و صداتر هستند.

بیشتر بخوانبد:  اسم مستعار برای پروفایل دخترانه

در نتیجه می‌توان از درب‌های چوبی که تنوع رنگ، طرح و بافت دارند و بافت آن‌ها طوری است که می‌توان مطابق با سلیقه کارفرما طراحی، استفاده کرد.

کابینت‌های تمام چوبی یا ام دی اف (MDF)

گرچه کابینت‌های فلزی درب چوبی، مزایایی دارد و با توجه به قیمت پایین کابینت فلزی گالوانیزه درب چوبی، افراد زیادی از این نوع کابینت‌ها استفاده می‌کنند اما زیبایی کابینت‌های تمام چوبی بر کسی پوشیده نیست. چوب بعنوان یک ماده غیر سمی و تجدید پذیر، معمولاً متداول‌ترین ماده‌ای است که برای کابینت استفاده می‌شود. بلوط، بامبو، افرای قندی، کاج، گردوی گرمسیری، گیلاس، توس و زبان گنجشک از انواع چوب کابینت هستند.

لیست قیمت انواع کابینت ام دی اف MDF

مزایای کابینت آشپزخانه تمام چوبی

کابینت آشپزخانه چوبی تنوع رنگ، طرح و بافت دارد که به جذابیت متمایز آن افزوده است و باعث می‌شود طیف انتخاب مشتری وسیع شود.

خاصیت انطباق پذیری با مدل دارد یعنی بافت آن طوری است که می‌توان مطابق با سلیقه کارفرما در هر دو سبک مدرن و کلاسیک به آن فرم داد.

چوب‌های با کیفیت طول عمر بالایی دارند و لازم نیست بعد از چند سال تعویض شوند.

تمیز کردن چوب کار سختی نیست وهر زمان که بخواهید می‌توانید درب‌های کابینت را لکه گیری کنید تغییر رنگ دهید و یا از جلادهنده چوب استفاده کنید فقط نباید محلول های بسیار اسیدی مانند پاک کننده های تجاری استفاده کرد.

عایق مناسب در برابر صدا و مقاوم در برابر رطوبت هوا هستند.

2tvju45jy09ju3mjp4otk 300x240 با جدیدترین انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه آشنا شوید

معایب کابینت‌های آشپزخانه تمام چوبی

کار با چوب پرهزینه و وقت گیر است.

تغییر در میزان رطوبت منزل می‌تواند به هسته و سطح چوب آسیب برساند که برای حفظ بافت صاف خود نیاز به پولیش مکرر دارد.

باید برای خرید چوب مناسب دقت شود زیرا استفاده از چوب‌های بی کیفیت مانند الوار در ساخت درب کابینت باعث نامسطح و ناهموارشدن درب کابینت می‌شوند و ظاهر درب دارای پستی وبلندی می‌شود.

بیشتر بخوانبد:  ازدواج روی پل برای فرار از محدودیت های کرونایی/ تصاویر

کابینت های هایگلاس

روکش کابینتی که انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی بر ظاهر و احساسات فضای شما می‌گذارد. در سال‌های اخیر، کابینت‌های هایگلاس       (High glass) به دلیل ظاهری چشمگیر و زیبا، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. کابینت‌های آشپزخانه هایگلاس، هر آشپزخانه‌ای را فوق العاده روشن و بسیار مدرن می‌کند.

بیشتر مردم آشپزخانه‌ای با کابینت‌های هایگلاس انتخاب می‌کنند، زیرا به مراقبت کمتری نیاز دارند. کابینت‌های هایگلاس بیشتر برای آشپزخانه‌های سبک مدرن مناسب هستند تا سبک‌های سنتی. در ادامه مزایا و معایب این نوع کابینت‌ها آورده شده است.

انواع کابینت آشپزخانه های گلاس

مزایای کابینت آشپزخانه هایگلاس(براق)

این کابینت‌ها نور را منعکس می‌کنند که به نوبه خود آشپزخانه شما را بزرگتر و روشن‌تر می‌کند. اصطلاحاً “جلوه آینه” درب‌های براق، ظاهر وسیع‌تری به فضای شما می‌بخشد، بنابراین اگر یک آشپزخانه کوچک دارید، این نوع تزئینات بسیار توصیه می‌شود. در صورت انتخاب رنگ تیره برای کابینت‌ها، بازتاب نور نیز امتیاز محسوب می‌شود و دیگر تمام نور آشپزخانه را به خود جذب نمی‌کند.

ضدآب

کابینت‌های هایگلاس ضد آب هستند و نیازی به آب بندی خاصی ندارند.

احساس مدرن

درب‌های براق با کیفیت بالا به آشپزخانه شما حسی مدرن و مجلل می‌بخشد.

tju35h098tufv359otjf59tj 300x240 با جدیدترین انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه آشنا شوید

معایب کابینت آشپزخانه هایگلاس(براق)

بازتاب نور

به دلیل انعکاس نور هر گونه گرد و خاک، آلودگی، خط خوردگی و حتی اثر انگشت سطحی روی آن‌ها بسیار بیشتر از کابینت‌های مات یا نیمه براق قابل مشاهده است و اگر برای کابینت‌ها رنگ تیره‌تری را انتخاب کنید، هرگونه نقص بیشتر از درب‌های هایگلاس با رنگ روشن تر قابل توجه است.در نتیجه به طور منظم به نظافت بیشتری نیاز دارند.

تمیز کردن

یکی دیگر ازمشکلات بزرگ سطح براق این است که لکه‌ها، آلودگی‌ها و سایر علائم را در مقایسه با یک سطح مات بیشتر نمایان می‌کند. می‌توانید از هایگلاس در کابینت‌های دیواری بیشتر استفاده کنید، زیرا بازتاب نور در سطح چشم بیشتر مشهود است.همچنین اگرکودک در خانه دارید، دستشان به کابینت‌های بالایی نمی‌رسد و دیگر مشکلات کثیفی ناشی از اثر انگشت روی کابینت را ندارید.

بیشتر بخوانبد:  سقف کشسان چه فایده ای دارد؟

قیمت

به دلیل محبوبیت زیاد درب‌های براق، در بین کابینت‌ها ارزان‌ترین گزینه نیستند.

کابینت آشپزخانه هایگاس معمولاً به دلیل ظاهری مدرن(درب‌های ظاهراً بدون دسته و با جلوه یکنواخت) طرفداران زیادی دارد. به ویژه در ترکیب با کف و صفحات آشپزخانه هنگامی که سنگ در درب‌های براق آشپزخانه منعکس می‌شود.

علاوه بر این، درب‌ها می‌توانند با سایر مصالح و جنس‌ها ترکیب شوند. به عنوان مثال، یک آشپزخانه براق در ترکیب با فولاد ضد زنگ و کوارتز براق فوق العاده زیبا به نظر می‌رسد، همچنین در ترکیب با چوب ظاهر دنجی پیدا می‌کند. حتی می‌توان کابینت هایگلاس را در ترکیب با چوب کلاسیک استفاده کرد، همچنین کابینت آشپزخانه هایگلاس آبی رنگ و چوب تیره – یک ترکیب بسیار جالب است.

کابینت ممبران

یکی از مهمترین عناصر برای انتخاب کابینت آشپزخانه، جلوه ظاهری آن می‌باشد. کابینت پیش ساخته و آماده ممبران(membrane)  یا وکیوم نوعی کابینت است که با کشیدن یک نوع غشا یا روکش بنام PVC(پی وی سی) روی سطح ام دی اف خام یا ام دی افی که بوسیله دستگاه سی ان سی (CNC) ابزار زده شده است، ساخته می‌شود. در نتیجه ظرافتی باورنکردنی و آرامشی وصف ناپذیری به آشپزخانه شما می‌دهد.

کابینت ممبران یا وکیوم آماده به تحویل از کجا بخریم !

مزایای استفاده از روکش پی وی سی(ممبران):

استفاده از روکش پی ویی سی روی درب کابینت ممبران باعث شده است کابینت علاوه بر زیبایی از دوام بسیار بالایی نیز برخودارد باشد.

این روکش‌ها به سرعت قابل نصب هستند.

تمیز کردن و نگهداری آن‌ها بسیار آسان است.

مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و همچنین در برابر حشرات موذی مانند موریانه نیز مقاوم هستند.

قیمت کابینت ممبران از کابینت‌های پلی اورتان پایین‌تر است.

2rfv3ju5t9h854otj4 300x240 با جدیدترین انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه آشنا شوید

مطلب پیشنهادی

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی با بیش از …