مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از خم کن ورق و ماشین آلات عایق کاری می گوید.

اهمیت بالای ماشین آلات و سیستم های هوشمند بر کسی پوشیده نیست؛ ماشین آلات در زمینه های مختلف توانسته اند نقش نیروی کاری انسانی را در انجام فعالیت های دشوار و پرخطر پر کنند و بار وظایف آن ها را کمتر کنند. برای آشنایی هر چه بیشتر با سازوکار ماشین آلات، تصمیم گرفتیم با مدیریت محترم ماشین سازی عبدالله زاده مهندس عبدالله زاده گفتگویی ترتیب داده تا پاسخی برای پرسش های متداول در مورد ماشین آلات و کاربرد آن ها داشته باشیم.

    3tvkm904yun09nit9o54ievjtio34j 169x300 مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از خم کن ورق و ماشین آلات عایق کاری می گوید.         

– جناب عبدالله زاده به عنوان سوال اول لطفا در مورد گیوتین ورق و کاربرد آن توضیح دهید.

گیوتین ورق دستگاهی است که در صنایع مختلف از آن برای برش ورق استفاده می شود. گیوتین ورق بر می تواند ورق های با طول بالا را در زمانی کوتاه برش دهد و سرعت خطوط تولیدی را افزایش دهد. می توان این طور گفت که دستگاه گیوتین ورق ( گیوتین ورق هیدرولیک ، گیوتین ورق الکتریک ، گیوتین ورق الکترومکانیک ) نوعی قیچی است که تیغه پایینی آن ثابت و به لبه قیچی متصل است. تیغه بالایی ماشین گیوتین ورق قابلیت حرکت به صورت عمودی را دارا بوده و می توان با عبور دادن ورق از کنار تیغه ثابت ورق را برش زد.

دو مدل از شناخته ترین گیوتین های ورق بر، گیوتین ورق هیدرولیک و گیوتین ورق الکترومکانیک هستند. در گیوتین ورق هیدرولیک نیروی مورد نیاز برشکاری از طریق سیستم فشار روغن تامین می شود. این نوع گیوتین ورق بر امکان برش ورق با ضخامت های بالا تا 8 میلی متر را دارا می باشد. در صورتی که سرعت بالا برای پروژه خاصی مد نظر باشد، گیوتین ورق الکترومکانیک گزینه مناسبی به شمار می رود. گیوتین ورق الکترومکانیک ورق با ضخامت 1 تا 6 میلی متر و طول 1 الی 3 متر را می تواند برش دهد؛ با این حال باید توجه داشت که کیفیت برش های انجام شده توسط گیوتین ورق الکترومکانیک از مدل هیدرولیکی پایین تر است.

بیشتر بخوانبد:  کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان

– خم کن ورق چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد دستگاه خم کن همانطور که از نامش پیداست، مربوط به خمش ورق می باشد؛ به کمک دستگاه خم کن ورق می توان ورق ها را به اندازه دلخواه خم کرد. انواع خم کن ورق نظیر خم کن نیمه برقی، خم کن دستی و خم کن تمام اتوماتیک با وارد کردن یک یا چند نیروی خارجی به ورق، شکل ظاهری آن را تغییر داده و نهایتا آن را خم می کنند.

خم کن ورق تمام اتوماتیک که پرفروش ترین مدل خم کن است، تقریبا تمام کارها اعم از لود و آنلود ورق و حتی جلو و عقب بردن ورق را بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی انجام داده تا تبدیل به یکی از ارزشمندترین ماشین آلات صنعتی شود.

– عایق کاری محیط کاری امروزه تبدیل به یک نورم و استاندارد شده است. لطفا بفرمایید ماشین سازی عبدالله زاده این خدمت را با چه ماشین آلاتی انجام می دهد و چه کسانی به شما برای ایزوله سازی مراجعه می کنند؟

بیشتر بخوانبد:  معرفی انواع روسری

ایزوله سازی و عایق بندی محیط کاری توسط ماشین آلات عایق کاری شامل خم کن ورق جهت خم کردن ورق ها، گیوتین ورق برای برش ورق، دستگاه نورد جهت رول کردن ورق و دستگاه لاک فرم جهت فرایند دوخت ورق آلومینیوم است. مشتریان زیادی خواهان دریافت این خدمت هستند؛ با این حال با افتخار می توانم بگویم پتروشیمی های مطرح کشورمان برای ایزولیشن محیط کاری با استفاده از ماشین آلات عایق کاری به ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه می کنند که مایه افتخار ماست.

5otvm409uyn54yjn45oiyjo45j 300x300 مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از خم کن ورق و ماشین آلات عایق کاری می گوید.

– قبل از انجام مصاحبه، در کاتالوگ محصولات تان به محصولی برخوردم به نام نورد. ممنون می شوم اگر در مورد کاربرد دستگاه نورد و انواع آن توضیحاتی ارائه دهید.

نورد یا رولینگ فرایندی است که با استفاده از دستگاه نورد انجام می شود. طی فرایند نورد، می توان مقاطع مختلفی از جمله ورق را گرد کرد و به صورت نیم کره هلالی در آورد. مدل های مختلف دستگاه نورد ( نورد آهن ، نورد ورق ، نورد لوله و پروفیل ، نورد نبشی ) از قبیل نورد صفرزن و نورد سه غلطک از تعدادی غلطک تشکیل شده که با چرخش در خلاف جهت یکدیگر، انرژی لازم برای فرایند نورد را فراهم می کنند.

نورد را علاوه بر ورق، می توان برای مقاطع مختلفی نظیر نبشی، لوله و پروفیل، آهن و تیرآهن و … انجام داد. برای مثال نورد تیرآهن که از رایج ترین فرایندهای انجام شده در تولیدی های مختلف است، را می توان به دو روش نورد سرد و نورد گرم انجام داد. نورد سرد و گرم هر کدام مزیت های خاصی را برای مقطع نورد شده به همراه دارند. با انجام نورد گرم، مقاطع انعطاف پذیری بالایی بدست می آورند و راحت تر می توان به آن شکل داد؛ این در حالی است که انعطاف پذیری همیشه ویژگی مورد نظر تولیدی ها نبوده و ممکن است خواهان ورق بادوام و مستحکم باشند. در این صورت لازم است تا نورد سرد انجام گیرد.

بیشتر بخوانبد:  روز جهانی بهداشت روان

 

– ممنون از توضیحات کامل شما مهندس عبدالله زاده عزیز. در انتها از شما خواهشمندم در مورد مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده و خدمات و محصولات قابل ارائه نیز توضیحاتی برای خوانندگان این مصاحبه ارائه دهید.

مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده گیوتین ورق ، ماشین آلات عایق کاری ، نورد و خم کن ورق ) فعال در زمینه توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی فعالیت خود را در سال 1370 با هدف ارائه باکیفیت ترین محصولات و خدمات آغاز کرد.

محصولات ارائه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده تا یک سال دارای گارانتی تعمیرات رایگان بوده و پس از آن ده سال خدمات پس از فروش دریافت می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ما به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی با بیش از …