معرفی انواع روسری

روسری، پارچه ساده ای است که معمولا به شکل سه گوش یا چهار گوش بوده و روی سر، شانه و حتی دور گردن پیچیده می شود.

روسری ها دارای اندازه ها و شکل های مختلفی هستند، اما معمولا طول و عرض پارچه مورد استفاده برای روسری یکسان است و آن ها را معمولا مربعی شکل تهیه می کنند.

oevj945uby98buy94oyh5ij 300x188 معرفی انواع روسری

از این پوشش به منظور حفظ حجاب، تمیزی، زیبایی و یا حتی گرم نگه داشتن استفاده می کنند؛ همچنین این پارچه ساده چندیست که در صنعت مد به عنوان لوازم جانبی به دور دست و یا حتی دور دسته کیف، برای زیبایی بیش تر استفاده می شود.

تنوع جنس روسری ها

روسری ها بر اساس مواد سازنده شان به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ برای راحتی هر چه بیش تر پیشنهاد می شود خرید روسری بر محور راحتی و نرمی پارچه آن باشد.

1) روسری نخی: روسری های نخی از مورد استقبال ترین انواع روسری هستند. این مدل از روسری با قواره های بزرگ عرضه می شود.

از لحاظ راحتی، نرمی و به صرفه بودن این نوع پارچه، خرید روسری نخی در اولویت قرار دارد. همچنین روسری های نخی به دلیل نازک بودن برای فصول گرم سال مناسب می باشند.

2) روسری حریر: این مدل از روسری ها بافتی نازک و لطیف داشته که از تنوع رنگی زیادی برخوردار است. همچنین بیش تر در مجالس زیبایی چشمگیری دارند.

3) روسری ابریشمی: پارچه ابریشمی برای تهیه روسری، از شیک ترین پیشنهاد های در حال حاضر است. این مدل پارچه به دلیل سبک بودن و بافت به کار رفته آن برای تهیه روسری های مجلسی استفاده می شود.

بیشتر بخوانبد:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا

erviun5098otyb548tby54ih 300x200 معرفی انواع روسری

خرید روسری با این مدل پارچه می تواند بها بالا تری نسبت به پارچه های نخی را برای مصرف کننده داشته باشد. قابل ذکر است که روسری های ابریشمی به دلیل داشتن رنگ های گرم، سال ها است توسط افراد سلطنتی استفاده می شود.

4) روسری ترمه: ترمه از پارچه های مورد استفاده صنعت مد می باشد؛ این مدل روسری می تواند در زمستان مورد استفاده قرار گیرد و از دلایل طرفدار داشتن این مدل، می توان به گرم بودن آن در سرما اشاره کرد. خرید روسری با پارچه ترمه به دلیل تهیه از منابع طبیعی، برای کسانی که پوست حساسی دارند؛ پیشنهاد می شود.

5) روسری پشمی: پارچه پشمی در تهیه روسری به دلیل بافت فوق العاده و عایق بودن آن در هوای سرد پیشنهادی بی نظیر است. برجستگی ای که این مدل پارچه دارد، روسری را ساده ولی درعین حال شیک به نظر می رساند.

6) روسری مخملی: روسری های مخملی به دلیل ضخامت شان مناسب برای فصول سرد سال می باشند و این ضخامت می تواند در زمستان هنگام  پیچیده شدن به دور گردن اندکی ناراحت کننده باشد؛ بر همین اساس در زمان خرید باید به اندازه روسری دقت شود.

7) روسری ویسکوزی: ویسکوز ماده ای نرم است که از لحاظ حسی به ابریشم شباهت دارد. از مزایای روسری های ویسکوزی می توان به نرم و خنک بودن آن و همچنین قیمت مناسبی که دارد اشاره کرد. تنوع رنگ در این مدل روسری بسیار زیاد است زیرا رنگ آمیزی مواد کار آسانی است.

بیشتر بخوانبد:  از خدمات بیمه توکو بیشتر بدانید

4vjn4509nut050tucotj5 300x200 معرفی انواع روسری

همان طور که تا اینجا گفته شد روسری ها از لحاظ جنس، انواع متفاوتی دارند که بر اساس نوع پارچه و نحوه دوخت هر کدام می توان به داشتن یک روسری اورجینال نزدیک تر شد. روسری اورجینال می تواند ویژگی های قابل تأمل تری نسبت به مدل های متفرقه داشته باشد.

مورد دیگر از عوامل تفاوت شال و روسری ها می تواند اندازه های متنوع آن ها باشد که هر کدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارا هستند.

تنوع  در اندازه ی روسری

الف) اندازه های 65 در 65: روسری هایی با اندازه کوچک هستند که به دور مچ دست، دسته ی کیف و یا دور گردن بسته می شوند.

ب) اندازه های 75 در 75: این مدل از روسری ها نیز کوچک هستند و غالبا با جنس های ابریشمی و یا ساتن عرضه می شوند.

ج) اندازه های 90 در 90: اندازه ی این مدل از روسری ها متوسط است که به عنوان پر استفاده ترین مدل روسری از آن استفاده می کنند.

د) اندازه های 120 در 120: این روسری ها بزرگ هستند و طی چند سال اخیر در صنعت مد بسیار پر کاربرد شده اند.

t4ppbv96yv56yn945yj45oyhj 300x169 معرفی انواع روسری
PARIS, FRANCE – MARCH 02: Model Giedre Dukauskaite wears a silver earring, short green fur coat, a blue scarf around her neck, a cream sweater, silver fanny pack, and white pants on March 02, 2018 in Paris, France. (Photo by Melodie Jeng/Getty Images)

با توجه به داده های بالا می توانید در هنگام خرید از این اطلاعات استفاده کرده و بهترین گزینه را با توجه به سلیقه خود برگزینید. فراموش نشود در هنگام خرید روسری، با توجه به متعدد بودن گزینه های انتخابی باید به نکات زیر توجه شود:

بیشتر بخوانبد:  باریک‌ترین خانه آمریکا با عرض دو متر/ عکس

1) ایجاد هماهنگی با فرم صورت: برای مثال افرادی که دارای چانه ی تیز می باشند بهتر است از روسری هایی با قواره های بزرگ استفاده کنند.

2) طرح روسری: هر چند که این مورد به سلیقه انتخاب کننده بستگی دارد؛ اما پیشنهاد می شود افرادی که چهره باریک و لاغر دارند، از طرح های شلوغ و افرادی که صورت گرد و تو پر دارند از طرح های ساده استفاده کنند.

3) هماهنگی با رنگ چهره: کسانی که رنگ چهره شان تیره است باید روسری های روشن و کسانی که رنگ چهره روشنی دارند باید سعی کنند از شال و روسری های تیره تر استفاده کنند تا جلوه بیش تری به چهره آن ها ببخشد.

4) قیمت روسری: مبلغ های استفاده شده برای هر روسری بر اساس ویژگی هایی مانند جنس، طراحی و کیفیت محصول است .

5) جنس به کار گرفته شده در روسری: تنوع به کار رفته در این مورد بسیار زیاد است؛ از جمله جنس های روسری می توان به ساتن، ابریشم، نخ، حریر و … اشاره کرد.

45v4509459n8u45nu09nu5iu 300x158 معرفی انواع روسری

از روسری های نخی برای پوشش های روزمره استفاده می شود، زیرا به سادگی اتو می شوند و سُر خوردگی کم تری نسبت به ابریشم و حریر دارند.

همچنین روسری های حریر براقیت بیش تری نسبت به ساتن دارند و عموما برای مجالس و مهمانی ها به کار گرفته می شوند؛ به طور کلی هر جنس از روسری با توجه به پارچه استفاده شده در آن می تواند در فصول مختلف از بهار تا زمستان مورد استفاده قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی با بیش از …