بیوگرافی آتش تقی پور

آتش تقی پور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد 24 فروردین 1324 در رشته ادبیات از ارومیه فارغ التحصیل شد و در سال 1345 وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد و در سال 1349 در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کرد و به عنوان هنرمند در چندین نمایش در شهر ارومیه فعالیت کرد. کارگاه نمایش اولین کار آتش تقی پور در درام دوران سلطنت دران خان به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال های 1345-1345 در تالار سنگلج روی صحنه رفت.

1 202 بیوگرافی آتش تقی پور

آتش تقی پور در سال 1349 با شاهین علیزاده ازدواج کرد.آتش تقی پور و همسرش به مدت 6 ماه در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک زیر نظر آتش تقی پور در کرمانشاه با هم آشنا شدند که منجر به ازدواج شد. شاهین علیزاده در ۲۴ دی ۱۳۳۳ در کرمانشاه به دنیا آمد، کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا و فوق لیسانس بازیگری با لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.حاصل ازدواج آتش تقی پور و همسرش یک دختر و دو پسر به نام های شراره تقی پور، اخگر تقی پور و آتور تقی پور است.

بیشتر بخوانبد:  بیوگرافی بهاره رهنما

2 178 بیوگرافی آتش تقی پور

مسلم است که انسان از کار خود رضایت کامل ندارد، زیرا نگرش کاملی دارد و علاقه مند به رسیدن به اهداف و آرزوهایش است و سبک کارش نیز همین است. سعی کردم هر کار جدید بهتر و کاملتر از کارهای قبلی ام باشد. هنرمندان باید برای رشد و کمال شدن در کار خود تلاش کنند، اما شرایط باعث می‌شود که از این آرمان‌ها کوتاه بیاییم و شخصیت و موقعیت اجتماعی و توانایی هر یک در این زمینه بی‌تأثیر باشد.

علاقه زیادی به ایفای نقش یک شهروند معمولی داشتم اما به دلیل فرم اندامی که داشتم بارها به من پیشنهاد بازی در نقش یک فرد خشن، نظامی و جدی را می دادند اما گاهی این نقش را بازی نمی کردم و بس. انتخاب من بازی در نقش های مختلف بود. اما همیشه نمی توان از پیشنهادات مکرر امتناع کرد زیرا درگیری های مالی وجود دارد و من از این کار درآمد کسب می کنم.

بیشتر بخوانبد:  بیوگرافی کامل مجید پتکی + عکس مجید پتکی

3 173 بیوگرافی آتش تقی پور

در سال 45 وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شدم. این دانشگاه به تازگی افتتاح و به مدت دو ترم دانشجو می پذیرد.در این ایام بزرگانی چون جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز نیز در دانشگاه حضور یافتند که انجام کارها را کامل و صحیح می دانستند و با نهضت نوین روش های دانشگاهی و ابتکاری دوست شدند.جمشید مشایخی با حضور در کلاس دکتر آریان پور.

در سریال سربداران اکثر هنرمندان مشهور و سایر بخش‌ها از جمله گریم و طراحی حضور داشتند و در سال‌های اخیر کمتر کار تاریخی با «میزان صورت‌حساب و تولید در تلویزیون» به‌عنوان یک اثر نمونه به حساب می‌آمدند. خسرو صحری، جلال معیریان، مسعود ولدبیگی از نام‌های بزرگ طراحی و گریم سینما و تلویزیون ایران هستند که در ساخت این سریال با ما همکاری کردند.

بیشتر بخوانبد:  بیوگرافی آرام جعفری

4 39 بیوگرافی آتش تقی پور

بازی در بنای تاریخی سخت بود و یادم می آید که برای این کار به آموزش سوارکاری نیاز داشتیم و به باشگاهی در اقدسیه رفتیم که اسب مجاری بزرگی را برای صحنه سواری انتخاب کرد و باید در سوارکاری بسیار مراقب بودیم. یادم هست وقتی با اسبی تمرین می کردم تصمیم گرفتم از روی مانعی بپرم تعادلم را از دست دادم و یک پایم به گردن اسب و پای دیگرش روی زمین و روی زمین آویزان بود. وضعیت عجیب به دلیل استفاده از اسب های بزرگ.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …