انواع افزودنی گریس نسوز

45by65un57i67i67mni78 انواع افزودنی گریس نسوز

افزودنی‌های مختلفی در گریس نسوز وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌تواند در خواص و ویژگی‌های نهایی گریس تفاوت ایجاد کند. در واقع آنچه باعث می‌شود که گریس نسوز از گریس معمولی متفاوت شود، نوع و میزان افزودنی‌های آن است که در نهایت باعث می‌شود میزان مقاومت آن‌ها در برابر حرارت بالا و آتش بیشتر شود. این مطلب به معرفی گریس نسوز، ترکیبات و در نهایت افزودنی‌های موجود در گریس نسوز می‌پردازد؛ با ما همراه باشید.

 

معرفی گریس‌های نسوز

روانکارهای پایدار در برابر حرارت بالا، بیشترین کارایی را در عملیاتی دارند که احتمال ایجاد درجه حرارت بسیار بالا و شعله‌های باز وجود دارند. در سیستم‌های عملیاتی، مایعاتی که نقاط فلش کمی دارند، احتمال خطرات بیشتری را برای آتش‌سوزی خواهند داشت و در این موارد بهتر است که گریس معمولی را با گریس مقاوم در برابر آتش که نقاط تابش بالاتری دارد، جایگزین کرد.

اگر از خطوط هیدرولیک تحت فشار استفاده می‌کنید، داشتن یک روانکار با یک نقطه فلش بالا مهم است؛ زیرا نشتی‌های کم و جزئی می‌تواند روان‌کننده را به راحتی سیال و رقیق کند. اسپری گریس بسیار مستعد آتش است؛ حتی با گرمای بسیار کمی هم آتش می‌گیرد و می‌تواند در مخازن سیال گسترش یابد. اگر گریس به حداکثر نقطه احتراق خود برسد، می‌تواند آتش بگیرد. باید بدانید که نقطه احتراق دمایی است که در آن آتش‌سوزی رخ می‌دهد و به طور معمول چندین درجه (50+) بالاتر از نقطه فلش است. انتخاب گریس مقاوم در برابر آتش با نقاط تابش بیشتر، می‌توان خطر آتش‌سوزی و آسیب را کاهش داد.

بیشتر بخوانبد:  طراحی سایت و خدمات سئو تفکربرتر

گریس پارس شاسی، پارس ماهان، بهران یاقوت سه گریس برتر 1401 را در زیر ببینید.

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%86-23/291777-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

ترکیبات گریس نسوز

43tvf3g4yb46u5b5n7i67 انواع افزودنی گریس نسوز

ترکیبات گریس نسوز که قادر به خاموش کردن خود و/یا مقاومت در برابر اشتعال هستند، در صورت تماس با سطوحی که دمای آن‌ها بسیار بالا است، بسیار پایدار عمل می‌کنند. این ترکیبات شامل روغن پایه (که می‌تواند معدنی، گیاهی، – مصنوعی یا ترکیبی باشد)، (2) حداقل یک غلیظ‌کننده گریس، از دسته سولفونات‌های کلسیم و یا صابون‌های مبتنی بر لیتیوم، و (3) آب به عنوان جز اصلی و ضروری ترکیبات است. ترکیبات این گریس خواص مقاومت در برابر آتش را نشان می‌دهد و برای کاربردهایی که دما و بار عملیات بسیار بالا است، بارگذاری ضربه‌ای قابل توجه و یا حضور مقادیر قابل‌توجهی آب، بسیار مناسب هستند. گریس‌های روان‌کننده مقاوم در برابر آتش بی‌خطر هستند و از گریس‌های معمولی سمی‌تر نیستند. در لینک زیر می‌توانید مطالب کامل‌تری را در رابطه با گریس نسوز بخوانید.

بیشتر بخوانبد:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

https://www.twinoils.com/news/what-are-fire-resistant-lubricants/

 

افزودنی‌های موجود در ترکیبات گریس نسوز

روش‌های علمی در طراحی یکی ترکیب گریس نسوز، نشان می‌دهد که مراحل تولید آن شامل تهیه روغن پایه و حداقل یک نوع غلظت‌دهنده گریس و ترکیب آن‌ها در یک فرآیند است که به ترتیب مراحل زیر را طی می‌کند:

  • مخلوط کردن اجزا و آسیاب کردن نهایی،
  • اضافه کردن تدریجی آب و دوباره مخلوط کردن، آسیاب کردن (در صورت نیاز)،
  • آرام‌آرام اضافه کردن دوباره آب و ترکیب کردن آن با اجزای دیگر،
  • (به صورت اختیاری) اضافه کردن حداقل یک نوع افزودنی که از گروه متشکل از روان‌کننده‌های جامد، عوامل اتصال‌دهنده آب انتخاب شده است؛ سپس باید با افزودنی‌های روان‌کننده دیگر ترکیب و مخلوط شود و در صورت تمایل این اجزای اضافی با اجزای موجود باید آسیاب شوند.
  • و در نهایت تمام اجزای ترکیب حاصل را باید همگن کرد.
بیشتر بخوانبد:  بهترین مشاغل برای کسب و کار شخصی چیست؟ / راه حل های ایجاد مشاغل شخصی

این نوع ترکیب مواد در گریس نسوز روشی را برای روانکاری یاتاقان‌ها، چرخ‌دنده‌ها و سایر سطوح ارائه می‌دهد. ترکیبات گریس این اختراع خواص مقاومت در برابر آتش عالی را نشان می‌دهد و برای کاربردهایی با دما و بار بالا، بارگذاری ضربه‌ای و با حضور مقادیر قابل‌توجهی آب، عملکرد بهینه‌ای دارند. گریس‌های مقاوم در برابر حرارت بالا بی‌خطر هستند و به نسبت گریس‌های معمولی سم کمتری دارند.

24f3g45y46uh55t7un67i انواع افزودنی گریس نسوز

به طور کلی افزودنی‌های موجود در گریس‌های مقاوم در برابر آتش، در عملیات با احتمال آتش‌سوزی قادر به خاموش کردن خود هستند و یا این که می‌توانند به خوبی در برابر آتش مقاومت کنند. اگر با سطوحی که دمای آن‌ها بسیار بالا می‌رود قرار گیرند، پایدار خواهند ماند. ترکیبات این گریس‌ها شامل (1) روغن پایه (2) حداقل یک غلیظ‌کننده گریس و (3) آب است. افزودنی‌های گریس نسوز باعث می‌شود که در مقابل حرارت و آتش بسیار مقاوم باشند و پایداری خود را از دست ندهند.

مطلب پیشنهادی

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی با بیش از …