بیوگرافی آنا نعمتی

%name بیوگرافی آنا نعمتی

زندگی‌نامه آنا نعمتی + تصاویر آنا نعمتی

آناهیتا نعمتی همسر سابق ابوالفضل پورعرب میباشد. او در سال 1356 در شاهرود چشم به جهان گشود.آناهیتا نعمتی بازی در تئاتر را در سال ۱۳۷۲ و با بازی در تنبورنوازان (هادی مرزبان) ابتدا کرد. او با بازی در سریال تلویزیونی دبیرستان خضراء (اکبر خواجویی) در سال ۱۳۷۴ به دنیای بازیگری معرفی شد.آناهیتا نعمتی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۵ و با فیلم به نمایش درنیامده افسانه پوپک طلایی (خسرو شجاعی) ابتدا کرداو بعد از گذاراندن دوران بازیگری زیر نظر مرحوم حمید سمندریان برای اولین بار در ايفاي نقش کوتاهی در فیلم «هیوا» (رسول ملاقلی پور، ۱۳۷۷) آشکار شد.

اولین فیلمی که از او بر پرده سینماها به نمایش درآمد در سال ۱۳۷۸ و با نام عشق کافی نیست (مهدی صباغزاده) بود.اما با بازی در سریال تلویزیونی پرطرفدار مسافر» بود که به محبوبیت رسید. او تا قبل از «پارک او» (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) نتوانسته بود در سینما اعتباری برای خود دست و پا کند. اما در فیلم «پارک او نشان می‌دهد که می‌توان در آینده روی او حساب ویژه‌ای باز کرد. نعمتی در فیلم «زن دوم» (سیروس الوند) یکی از ايفاي نقش‌های اصلی را بر عهده دارد و در 1 سکانس، جایی که از بهرام (محمدرضا فروتن) می‌خواهد که به او مجال بدهد، بیادماندنی میباشد.

%name بیوگرافی آنا نعمتی

آنا نعمتی بیست تیر 1356 در تهران بدنیا آمد.پدر او مهندس و مادرش کارمند میباشد.1 برادر به نام آرین دارد که ۱۳ سال از خودش کوچک تراست.دارای مدرک دیپلم در گرایش علوم تجربی میباشد.در زمان مدرسه بینهایت شیطان و در عین حال خیلی هم درسخوان بود.سال دوم دبیرستان که بود یکبار بخاطر بازیگوشی( خوردن لواشک در کلاس) پرونده را گذاشتند زیر بغلش و از مدرسه اخراج کردند. او برای اینکه بتواند دوباره سر کلاس بنشیند در حضور پدرش به اولیای مدرسه چنین تضمین داد: ” اینجانب آناهیتا همتی متعهد می شوم، دیگر در کلاس لواشک نخورم!”.بدترین نمره ای که در زمان مدرسه گرفته را هرگز فراموش نمی کند، نمره 1 در فیزیک! البته این نمره بخاطر بازیگوشی های زیادش بود که خون دبیر فیزیک را بجوش آورده بود.

بیشتر بخوانبد:  بیوگرافی جمشید مشایخی

تولد برادرش را بهترین خاطره زندگی خود می داند.از فوت پدر بزرگش بعنوان بدترین خاطره اش تا اکنون یاد میکند.در سال ۱۳۶۹ در کلاسهای بازیگری تئاتر شرکت کرد و در واقع دلش میخواست 1 هنرمند خوب و پیشه ای تئاتر شود و در ابتدا علاقه چندانی به بازی در سینما و تلویزیون نداشت.اولین کار جدی او نمایش ” تنبور نواز بود”.

در سال ۱۳۷۴ با بازی در سریال تلویزیونی دبیرستان خضراء به کارگردانی اکبر خواجویی برای مخاطبان تلویزیونی به چهره ای شناخته شده مبدل شد.درست مشابه نقشهایش بینهایت با روحیه و با نشاط میباشد و هیچگاه خندیدن را فراموش نمی کند.او معتقد میباشد تا انسان میتواند بخندد و شاد باشد، چرا افسردگی و چرا بد اخلاقی؟به ایفای ايفاي نقش های منفی علاقه ای ندارد و می گوید: ” یکبار در سریال ” برگبار” امتحان کردم و دیدم بازتاب خوبی ندارد”.بازی در سینما از سال ۱۳۵۷ و با فیلم” افسانه پوپک طلایی” به کارگردانی خسرو شجاعی ابتدا کرد؛ فیلمی که هرگز اکران نشد.در انتخاب ايفاي نقش، مواردی که برایش حائز اهمیت هستند را کارگردان و فیلمنامه می داند.

اوقاتی که در منزل میباشد بقدری به او خوش میگذرد که دیگر حس میکند دوست ندارد بازی در هر کاری را بپذیرد.اولین فیلمی که با بازی او در سینما ها اکران شد، ” عشق کافی نیست” به کارگردانی مهدی صباغ متولد بود که در سال ۱۳۷۸ بر روی پرده رفت.یکی 2 سالی بود که در سریالهای تلویزیونی همیشه می دیدیم 1 دختر دنبال اصل و نسبش میگشت. نکته جالب هم این بود که ايفاي نقش اول این گونه سریال ها دختری بود که همیشه یم دوست خوب هم داشت. آن دوست خوب هم همانطورکه میدانید همیشه کسی نبود جز آناهیتا همتی!.زمانی بود که او را با رزیتا غفاری اشتباه میگرفتند( اینکه چه چیزی سبب این اشتباه میشد، ما هم مانده ایم!) و بعد از آمدن آناهیتا نعمتی، تشابه اسمی با او به مسئله تازه ای بدل شد.

بیشتر بخوانبد:  زندگینامه شاهین بنان خواننده پاپ

به سفر کردن علاقه زیادی دارد و کتاب خواندن و تماشای فیلم هم جزء علایقش هستند.غیر از بازیگری، هنر دیگرش نقاشی میباشد.بندرت به مصاحبه با نشریات میپردازد و می گوید: ” به خیلی از اخبار نگاران اطمینان ندارم!”.احتمالا بتوان گفت که بیاد ماندنی ترین نقاشی هایش را در سریال تلویزیونی ” کلانتر” به کارگردانی محسن شاه محمدی و ” منزل به دوش” به کارگردانی رضا عطاران ایفا نمود

%name بیوگرافی آنا نعمتی

مصاحبه ی کوتاه با آنا نعمتی

اوایل پرکاری تان، آناهیتا نعمتی بودید چه شد که اسمتان را به آنا دگرگونی دادید؟ این امر قبل از انقلاب خیلی باب بود اما بعد از انقلاب کمتر این اتفاق میافتد.
دلیلش تشابه اسمی با خانم آناهیتا همتی بود که قبل از من و در سال ۱۳۷۲ داخل این میدان شده بود، در حالی که من سال ۷۶ داخل سینما شدم. خب خانم همتی قدیمیتر از من بود. اسمشان هم جا افتاده بود و شناخته شده بودند. 3 – 4 سال اولی که داخل این میدان شدم، اغلب مصاحبه هایی که از من چاپ میشد، اطلاعات غلط داشت! در حقیقت اطلاعات خانم همتی جای من جمله میشد! از سال تولد بگیرید تا اطلاعات فیلمها و سریالها. و همینطور عکس ها! حتی گاهی در تیتراژها هم این اشتباه پیش می آمد. به همین خاطر حس کردم که باید 1 تفاوتی ایجاد شود. از فیلم «پارک او» به بعد بود که تصمیم گرفتم اسمم را به آنا دگرگونی دهم.

بیشتر بخوانبد:  زندگینامه فاطمه گودرزی

از رابطه ی مادر و دختریتان با رایکا بگویید.
خیلی خوشحالم که رایکا را دارم و خوشحالم که با سن و سال کم او را به دنیا آورده ام، چون الان خیلی با هم دوست هستیم. همیشه به خودم می گویم ای کاش در ۱۷-۱۸ سالگی به دنیا می آوردمش. رایکا انگیزه ی زندگی، کار کردن، توفیق، پیشرفت و ساختن من میباشد. بینهایت دختر باهوشی میباشد و منتقد کارهای من. یکی از دلایلی که بعضی از فیلم ها را بازی نکردم رایکا بود.

چطور؟
چند تا از کارهای من را دید و گفت شرمساری نمی کشی اینها را بازی کرده ای؟ این چه بازی میباشد کردی؟ (می خندد) ولی خیلی جاها آمده و تئاترهایم را دیده و تشویقم هم کرده. خیلی بیشتر از سن اش می-فهمد.

شغل بازیگری و این که مجبور میباشد تنها بماند اذیتتان نمی کند؟
تنها که نمی ماند. چون با پدر و مادرم زندگی می کنیم، همه ی خانواده با همیم.

اهل ورزش هم هستید؟
بله، خیلی زیاد. از کودکی همه اش در حیاط و کوچه بودیم و ورزش می کردیم. دوچرخه سواری و والیبال حتی فوتبال! الان رایکا را هم سعی می کنم همین گونه تربیت کنم. چند گرایش همزمان البته 9 به صورت تخصصی که پیشه اش بشود. از کودکی دوست داشتم ورزش های مختلف را در حد بلد بودن یاد بگیرم. بعد از فیلم «هدف اصلی» رفتم کیک بوکسینگ کار کردم و…

معمولا سفرها را تنهایی انجام می دهید یا با دوستان؟
هم تنهایی بوده و هم با رایکا. با دوستان کمتر ولی پیش آمده.

هیجان انگیزترین سفری که رفته اید؟
سفرهای هیجان انگیز زیادی داشته ام اما… والت دیزنی خیلی خوب بود. هیجان انگیز بود. طوری که از رایکا هم بیشتر هیجان داشتم. (می خندد)

  آنا نعمتی

  آنا نعمتی

%name بیوگرافی آنا نعمتی

 آنا نعمتی

%name بیوگرافی آنا نعمتی

 منبع

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …