آشنایی با بشقاب پرنده ها

[ad_1]

%name آشنایی با بشقاب پرنده ها

بشقاب پرنده یا به انگلیسی UFO به یک فضاپیما گفته می شود

اولین مشاهده بشقاب پرنده در سال ۱۹۴۷ اتفاق افتاد، زمانی که تاجری به نام کنت آرنولد ادعا کرد که گروهی ۹تایی از اشیاء عجیب با سرعت زیاد را در کنار کوه رینیر (Mount Rainier) در حالی دیده می باشد که هواپیمای کوچک خود را هدایت می کرده می باشد.

در فرهنگ عمومی جمله بشقاب پرنده یا به انگلیسی UFO به یک فضاپیما گفته می شود که البته تشریح آن حاوی هرگونه اشیاء هوایی ناشناخته می شود.

دیدن بشقاب پرنده بارهای زیادی در طول زمان و در سراسر جهان گزارش شده می باشد که همیشه با این سوال همراه بوده که آیا حیات در دیگر سیاره ها و در دیگر نقاط دنیا وجود دارد یا خیر؟

اولین مشاهده بشقاب پرنده در سال ۱۹۴۷ اتفاق افتاد، زمانی که تاجری به نام کنت آرنولد ادعا کرد که گروهی ۹تایی از اشیاء عجیب با سرعت زیاد را در کنار کوه رینیر (Mount Rainier) در حالی دیده می باشد که هواپیمای کوچک خود را هدایت می کرده می باشد. آرنولد تخمین زده که این شئ پرنده می توانسته چندین هزار کیلومتر در ساعت تکان کند. زمانی که دیدن این بشقاب پرنده ها افزایش یافت، در سال ۱۹۴۸، دولت ایالت متحده آغاز به تحقیقاتی روی آن ها کرد.

درباره یوفوها (UFO)

اصطلاحی در میان مهندسین با عنوان “نسبت سیگنال به نویز” وجود دارد که جمله می باشد از میزان سختی دریافت سیگنال واقعی (صداهای عبوری از خطوط تلفن) و دریافت آنها در میان پایان صداهای اضافی و مزاحم که همان نویز می باشد. در خصوص یوفوها نسبت سیگنال به نویز بینهایت ژرف و دست نیافتنی می باشد و از همینرو قابل شنیدن نیست.

بشقاب پرنده – UFO

البته موضوعیت کلی ماجرا با کوشش انسان برای سفر به فضا بی ارتباط می باشد. اگر بشر در پی ساخت بشقاب پرنده و یا سفینه فضایی باشد پس باید وسیله ی مورد نیاز خودش را بسازد و مهم نیست که این وسیله قبلا توسط سایرین ساخته شده باشد یا نه.

اینکه گفته می شود ممکن می باشد با مطالعه بر روی قصه های مربوط به بشقاب پرنده ها، موجودات فضایی و یوفوها چیزهایی یاد بگیریم درست نیست. اول اینکه مشکل “نسبت سیگنال به نویز” حل نشده می باشد و حتی اگر قصه های گفته شده واقعیت داشته باشند تنها در حد موضوعات علمی-تخیلی کاربرد دارند. موضوعات علمی-تخیلی از این سمت مفید هستند که می توانند تصویری ذهنی از مساله ی پیشرو برای شما رسم کنند تا سرنخی برای ابتدا در اختیار داشته باشید. حتی اگر یوفوها واقعا حقیقت داشته باشند، که در پاره ای از ابهام می باشد، و فیلم هایی از آنها در اختیار داشته باشیم بازهم کمک چندانی نخواهد بود.

%name آشنایی با بشقاب پرنده ها

تئوری موجودات فرازمینی با اینکه با شکست مواجه شد

مشاهدات بشقاب پرنده

تئوری موجودات فرازمینی با اینکه با شکست مواجه شد، اما دانشمندان و مهندسانی مشابه جی الن هاینک (نجوم شناس) عملکرد گیری کردند که بخش کوچکی از گزارش های قابل اطمینان بشقاب پرنده شواهد مشخصی برای حضور فرازمینی ها از کره خاکی بود. هاینک موسسه ای تحت عنوان مطالعات بشقاب پرنده ها تاسیس کرد تا تحقیقات روی این مشاهدات را ادامه دهد.

به جز پروژه کتاب آبی، تنها مدارک قانونی و مکتوب شده از دیدن بشقاب پرنده در کانادا نگهداری می شده که در سال ۱۹۶۸ از وزارت دفاع کانادا به شورای پژوهشی ملی کانادا منتقل شد. پرونده های کانادایی حاوی حدود ۷۵۰ مشاهده این اجسام ناشناخته بود. رکوردهای دیگر و البته کمتری در انگلستان، سوئد، دانمارک، استرالیا و یونان نگهداری می شود.

بیشتر بخوانبد:  آشنایی با رشته مکانیک خودرو

در پیوند جماهیر شوروی بیشتر این تحقیقات توسط کارهای مربوط به ارتش انجام می گیرد. مشاهدات بشقاب پرنده در چین نیز با تحقیقات نظامی آمیخته شده و برای مردم هنوز منتشر نشده می باشد.

بشقاب پرنده ها در ایران

نوشتار‌های اصلی: رؤیت اشیای ناشناس پرنده در ایران و اشیای پرنده ناشناخته در آسمان تهران (۱۳۵۵)

در دورانٔ جدید که موج رؤیت بشقاب‌پرنده‌ها به اوج رسید، نام ایران نیز در بین کشورهایی قرار گرفت که نه‌تنها عدد قابل‌توجهی گزارش از آن مخابره می‌شد، بلکه جمعی از گزارش‌های مهم ازنظر طرفداران وجود بشقاب‌پرنده‌ها در ایران رخ داده‌بود. در این بین، یکی از گزارش‌ها اهمیت بیشتری داشت: شیء ناشناس پرنده که در بامداد روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۷۶ (۲۸ شهریور ۱۳۵۵) در تهران دیده شد. بر اساس گزارشی از این ماجرا، که در ۳۱ اگوست ۱۹۷۷ (۱۳۵۶) منتشر شد، ساعت ۱۲:۳۰ نیمه شب ۱۹ سپتامبر تلفن هایی از منطقهٔ شمیران به نیروی هوایی ارتش ایران زده می‌شود و طی آن، گزارش رؤیت یک شیء پرندهٔ ناشناس در افق شمالی گزارش می‌شود. دقایقی بعد، برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تهران حضور این جِرم را در رادار خود تأیید می‌کند و بلافاصله یک فروند هواپیمای شکاری به پی‌گیری آن برمی خیزد.

قصه بشقاب‌پرنده‌ها در ایران برای چندین سال زمان آرامی را سپری کرد تا اینکه از اوایل دو سال گذشته و با مشاهده اشیاء نورانی در برخی شهرها، بار دیگر قصه از نو ابتدا شد. اولین گزارش‌ها از مرزن‌توسعه‌یافته و سپس بابل و مشکین‌شهر ابتدا شد؛ جایی که گوی‌های نورانی می‌توانست علاوه بر اینکه سبب وحشت اهالی شود، حتی خسارات زیادی به‌ازای گذارد. این پدیده، که هم‌روزگار در برخی از کشورهای جهان هم رؤیت شد، به‌تندی مورد بررسی قرار گرفت و عملکرد به‌زودی مشخص شد. آذرگوی‌های گلوله‌ای، که یک پدیدهٔ نادر ولی شناخته شده‌می باشد. البته در مورد بابل، گونه‌ای از تخلیهٔ انرژی ژئوفیزیکی علت اصلی اتفاق اعلام شد، اما مشکین شهر نه‌تنها پایان قصه صاعقه‌های گلوله‌ای را رقم زد، ابتدا فصل جدید بشقاب‌های پرنده نیز از همان‌جا ابتدا شد.

%name آشنایی با بشقاب پرنده ها

بشقاب پرنده ها در چند نقطه ایران مشاهده شده می باشد

گزارش های اخیر درمورد یوفو

۲۵ و ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۸۳ خبرگزاری‌ها اخبار مشاهده شیء ناشناس نورانی را در آسمان مشکین‌شهر و اردبیل دادند، بلافاصله صدا و سیما تصاویری که توسط یک دوربین غیرحرفه‌ای (آسان) از این اجرام تهیه شده بود منتشر ساخت و بدین ترتیب موج جدید ابتدا شد. خبرگزاری ایرنا در کمتر از ۷۲ ساعت بیش از ۶ اخبار از رؤیت این اجرام در آسمان شهرهای مختلف ایران از مشکین‌شهر و اردبیل گرفته تا گنبدکاووس و تبریز و اراک و اشنویه و سنندج و… منتشر کرد.

گزارش اول از دو شیء پرندهٔ ناشناس در آسمان سخن می‌گفت که تلألوئی با رنگ‌های مختلف داشتند و تکان‌هایی نامشخص در آسمان انجام می‌دادند هنوز دربارهٔ این گزارش نمی‌توان ابراز نظر کرد، چرا که هیچ داده مشخصی از آن وجود ندارد. اما در بقیهٔ موارد با شیء درخشان در افق جنوب غرب یا شمال غرب مواجه شدیم که حتی از آن هم تصاویری تهیه و پخش شد. به غیر از گزارش اول که مشابه رؤیت بسیاری از اجرام پرنده اطلاعات ناقص و نامشخصی دارد، برای بقیهٔ پاسخ قاطعی وجود دارد. چیزی که حتی باور آن نیز مشکل می باشد که چطور چنین شمار زیادی از مردم و رسانه‌ها به آن بی توجه بوده اند.

بیشتر بخوانبد:  چرا انسان جهان را رنگي مي‌بيند؟

گزارش ایرنا از دیده شدن این شیء در تبریز را مرور کنید:

«جمعی از شاهدان عینی گفتند یک شیء نورانی را چهارشنبه شب در آسمان تبریز مشاهده کرده‌اند. به گفته آنان، این شیء که طیف‌هایی از نورهای قرمز، آبی و سبز از آن به سرعت ساطع می‌شده‌می باشد، مقارن ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه در جنوب آسمان تبریز در منطقهٔ ولیعصر رؤیت شد، در طرفین این شیء نورانی دو بازوی نورانی خط‌گونه وجود داشت. یکی از شاهدان افزود، این شیء از سمت شرق به غرب با سرعتی بینهایت کند و غیر محسوس در تکان بود.»

«یک شیء نورانی بار دیگر سه شنبه شب در ارتفاع پائین در ضلع جنوبی شهر گنبد کاووس دیده شد. به گفتهٔ منابع مردمی، این شیء از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ لحظه در آسمان آشکار شده و رنگهای مختلف از خود انعکاس می‌داد. این شیء نورانی، کم کم در آسمان پنهان شد. دوشنبه شب نیز یک شیء نورانی در ارتفاع پایین در ضلع جنوبی شهر گنبد کاووس مشاهده شده بود.»

ایرنا گزارش داده بود که «این شیء به مدت ۹۰ تا۱۲۰ لحظه در آسمان آشکار شده و رنگهای مختلف از خود انعکاس می‌داد. از این شیء نورانی، دو نور سوا شده و کم‌کم در آسمان پنهان شد.»

«در ساعت ۲۲:۱۵ پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ شیئی نورانی به مدت ۱۰ لحظه در ضلع شمالی آسمان گنبد کاووس مشاهده شد که ابتدا به صورت حبابی بود که داخل آن یک نور روشنی بود، سپس این حباب به دوقسمت تقسیم شد و یک شکل مخروطی کنار آن تشکیل شد و در آخر به‌صورت غباری آسمان را گرفت و یک‌دفعه پنهان شد.»

آذر ۱۳۹۵ شیء بزرگ از آسمان مازندران رد شد و به گفته شاهدان عینی بی‌سیم پلیس و آنتن پایان تلفن‌های خانگی و تلفن‌های همراه تا چند ساعت بریدن بودند. اما واقعیت آن را تاکنون هیچ منبع قانونی اعلام نکرده.

%name آشنایی با بشقاب پرنده ها

یک شیء نورانی در ارتفاع پایین گنبد کاووس مشاهده شد که رنگهای مختلف از خود انعکاس می‌داد

مشخصه‌ها کلی بشقاب پرنده

بشقابهای پرنده صورتهایی از یک شی با پیچیدگی متغیر می باشد و معمولا از شکل هندسی کروی مشتق می‌شوند و به شکل دیسک ، بیضوی (شبیه به توپ راگبی) ، دوکی ، استوانه‌ای و مخروطی دیده شدند. بیشتر آنها به شکل بشقاب با قطری حدود 7.5 متر و با گنبدی به ارتفاع 1.5 تا 1.8ر در وسط بودند. بشقابهای پرنده قادرند به سرعت ابعاد خود را تحول دهند. بشقاب پرنده شی کاملا مجهزی می باشد که شکل سطح قابل مشاهده آن بازي کردن نقش ثانوی در پرواز دارد و معمولا بدون بال و چرخ می باشد. این اشیاء وقتی از دوری نزدیک مشاهده می‌شوند، دارای ابعاد نسبتا کوچک ، غالبا کوچکتر از 20 متر هستند، ولی ابعاد انعکاسی راداری آنها تقریبا به اندازه یک هواپیمای جت بوتینگ 707 می باشد.

بشقابهای پرنده ، معما بصورت دسته همگانی پرواز می‌کنند، ولی بصورت انفرادی نیز زیاد دیده شده‌اند. آنها ، گاه در فضا به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شوند و در چندین مورد هم قطعات کوچک نورانی بهم پیوسته و شی واحدی را بوجود می‌آوزند. ازعجایب اینکه ، بشقابهای پرنده قادرند بطور ناگهانی و آنی خود را از نظرها پنهان کنند. بشقابهای پرنده شایستگی اهل ایستادن در هوا را دارند و می‌توانند سرعت و سرعت زیاد را داشته باشند. از ویژگیهای جالب و جذابشان نور افشانی آنها می‌باشد. گزارشها نشان می‌دهند که آنها در دو فاز مختلف تاریک و روشن مشاهده می‌شوند، اغلب روی زمین می‌نشینند، گاه چنان آرام می‌نشینند که گویی روی قشری از مه آرمیده‌اند.

بیشتر بخوانبد:  استابلایزر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

از ویژگیهای دیگرشان، وجود یک یا چند سرنشین در آنهاست که معمولا متمایل به مشاهده شدن نیستند. سرنشینان بشقابهای پرنده مجهز به دستگاهی با توانایی تابش پرتوهایی هستند که از میان اشخاص و دیوار گذشتن می‌کند. سرنشینان قادر به پرواز بوده ، اصابت تیر را حس نکرده و متقابلا می‌توانند مشاهده کنندگان را معلول کنند. در برخی گزارشها آمده که سرنشینان شبیه انسان هستند. بشقابهای پرنده در پرواز در ارتفاعات کم و یا در روی زمین اثرهایی بر دستگاههای ساخت بشر و محیط اطراف بر جای می‌گذارند. بشقابهای پرنده از تواناییهای هواپیماهای مدرن کاملا آگاهند، از اینرو دوری خود را اسلحه هوایماها و توپهای عکس هوایی طوری حفظ می‌کنند تا هموراه در خارج از برد موثر آنها قرار گیرند و می توانند کلیه سیستم های الکترونیکی و موتوری و راداری و … هواپیماها را از کار بیاندازند.

مشاهده کنندگانی که به بشقابهای پرنده خیلی نزدیک شدند، در معرض آثار رادیواکتیو قرار گرفتند. به علاوه ، این اشیاء قادرند رادار را به موعد احساس و خنثی نمایند و بازدارنده قفل شدن رادارهای کنترل آتش شوند و در دید رادارهای دور برد واقع نشوند. سرنشینان بشقاب پرنده مجهز به سیستم مولد نیروی دافعه قابل حمل‌اند، که پرواز و شناور شدن آنها را در فضا ممکن می‌سازد. به علاوه ، پدیده‌های عدم اصابت گلوله به دستگاه و سرنشینان آن به کمک صحنه دافعه قابل توجیه‌اند.

%name آشنایی با بشقاب پرنده ها

بشقاب پرنده ها به شکل های مختلفی آشکار می شوند

گروهی از افسران بازنشست آمریکا بعد از سال‌ها مدعی شدند اجرام پرنده ناشناس بارها روی تاسیسات هسته‌ای آمریکا در سراسر این کشور پرواز کرده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، این افسران مدعی شدند بشقاب‌های پرنده بارها هدف حملات تاسیسات دفاع عکس هوایی آمریکا قرار گرفته‌اند و بارها موشک‌های پرتاب شده را خنثی کرده‌اند.

رابرت سالاس که از جمله افسران سکوهای موشکی در آمریکا به‌شمار می‌آید گفته می باشد کسانی که این اجرام پرنده را دیده‌اند می‌گویند اجسام بیضی‌شکل و قرمز رنگ بودند.

پرواز این اجسام سبب از کار افتادن سامانه موشک‌های هسته‌ای شد.

این اتفاق بارها پیش آمد.

رابرت هیستین محقق اجرام فضایی ناشناس موسوم به یوفو نیز گفت من با بیش از 120 نفر از افسران بازنشست نیروی هوایی که در رویدادهای مرتبط با پرواز یوفوها بر اوج تاسیسات اتمی حضور داشتند مصاحبه کرده‌ام.

این افسران گفته‌اند که موشک‌ها در روزگار پرواز این اجرام کار نمی‌کردند.

او باور دارد کاری که این بشقاب‌های پرنده انجام می‌دهند نوعی کار اکتشافی به‌شمار می‌آید و این پروازها در آمریکا و شوروی نیز صورت گرفته می باشد و با توجه به زمان تاریکی که در روزگار جنگ سرد حاکم بود و ممکن بود به جنگی اتمی ختم شود، این بشقاب‌های پرنده کوشش می‌کردند به شکلی در این امر مداخله کنند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

شرایط نگهداری و پرورش درخت پالونیا

[ad_1] درخت پالونیا معرفی درخت پالونیا درخت پالونیا یکی از زیباترین درختان در هنگام گلدهی …