نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

35tc53t45t45tg45 300x201 نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

انتخاب روش مراقبت از پوست مناسب برای حفظ سلامت پوست مهم است. برخی از افراد ممکن است بخواهند یک مشکل پوستی خاص را برطرف کنند، در حالی که دیگران ممکن است به سادگی بخواهند یک روال نگهداری موثر برای پوست خود ایجاد کنند. دانستن نوع پوست، اهداف مراقبتی و ترجیحات مصرف کننده به شما کمک می کند تا از میان محصولات زیبایی موجود در بازار تصمیم بگیرید. با کمی تکلیف، می توانید یک روش مراقبت از پوست بی خطر، موثر و به زیبایی با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

تجزیه و تحلیل پوست شما

۱. نوع پوست خود را مشخص کنید.

6hv6h6v 280x300 نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

دانستن نوع پوست برای یافتن محصولات مناسب برای مراقبت از آن ضروری است. انواع اصلی آن معمولی، روغنی، خشک و ترکیبی هستند. نوع شما با توجه به اندازه منافذ، میزان چربی و رطوبت پوست و حساسیت آن به محرک های محیطی تعیین می شود.
اگر عیوب کمی دارید، هیچ حساسیت قابل توجهی ندارید و منافذ کوچکی دارید که به سختی قابل مشاهده هستند، پوست طبیعی دارید.
پوست چرب معمولا از منافذ بزرگ ناشی می شود. منجر به پوستی کدر یا براق می شود که مستعد جوش های سرسیاه، آکنه و سایر لک های ناشی از مسدود شدن منافذ است.
چنانچه پوست شما خشن، پوسته پوسته یا کدر است، پوست خشکی دارید. همچنین ممکن است با لکه های قرمز یا خارش دار لکه دار شود. منافذ شما آنقدر کوچک خواهند بود که عملاً نامرئی خواهند بود.
پوست مختلط که مناطقی از پوست چرب، نرمال و/یا خشک را ترکیب می کند، رایج است. به عنوان مثال، بسیاری از افراد منافذ بزرگتری دارند که چربی بیشتری روی پیشانی، بینی و چانه آنها تولید می کند.

۲. تصمیم بگیرید که آیا پوست حساسی دارید یا خیر.

علاوه بر دانستن نوع پوست خود، باید توجه داشته باشید که آیا حساسیت قابل توجهی نسبت به محرک های محیطی دارید یا خیر. اگر هنگام استفاده از محصولات زیبایی یا بهداشتی پوست شما گاهی اوقات خارش می‌کند، می‌گزد، می‌سوزد و/یا جوش می‌زند، پس پوست حساسی دارید.
در صورتیکه این کار را می کنید، باید به سراغ محصولات زیبایی بروید که برای پوست های حساس، ضد حساسیت و فاقد رنگ و عطر هستند.

۳. هر شرایطی را که روی پوست شما تأثیر می گذارد، ارزیابی کنید.

علاوه بر ارائه یک نوع پوست خاص، بسیاری از روش مراقبت از پوست با هدف بهبود شرایط خاص و قابل درمان که بر پوست شما تأثیر می گذارد، هستند. از خود بپرسید چه مشکلاتی را می‌خواهید اصلاح یا پیشگیری کنید تا بتوانید محصولاتی را برای رفع آنها انتخاب کنید.
به عنوان مثال، آیا می خواهید از شر آکنه، اسکار آکنه، روزاسه، لکه های تیره یا رنگدانه خلاص شوید؟ چین و چروک یا علائم دیگری از پیری وجود دارد که بخواهید آنها را برطرف کنید؟ می خواهید منافذ بزرگ را به حداقل برسانید یا جوش های سر سیاه را درمان کنید؟ پوست زیر چشم شما پف کرده یا تغییر رنگ داده است؟

۴. رنگ چهره خود را در نظر بگیرید.

35t4cw45t54t5 262x300 نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

پوست شما روشن ، متوسط یا تیره است؟ در حالی که این برای بسیاری از محصولات تفاوتی ایجاد نمی کند، هنگام خرید محصولاتی که رنگی متناسب با پوست شما دارند (مانند مرطوب کننده های رنگی) مفید است که به خاطر داشته باشید. همچنین هنگام در نظر گرفتن درجه محافظت در برابر آفتاب که می خواهید محصولات مراقبت از پوست خود ارائه دهند، فکر کردن به آن مفید است.

بیشتر بخوانبد:  چرا طراحی سایت برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

چنان چه پوست روشنی دارید، به احتمال زیاد به راحتی می سوزید و باید به سراغ یک روش مراقبت از پوست بروید که دارای SPF بالای 30 باشد.و اگر پوست روشن یا متوسطی دارید، کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید که در محدوده SPF 15 تا 30 محافظت می کنند. همینطور اگر پوست تیره‌تری دارید و به ندرت می‌سوختید، می‌توانید خطی با حداقل محافظت در برابر آفتاب انتخاب کنید.

۵. یافته های خود را ثبت کنید.

34rc54g45g54 188x300 نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

اطمینان حاصل کنید که در مورد ارزیابی های پوست خود یادداشت هایی را برای مرجع خود نگه دارید. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برای رفع نیازها و مسائل خاص مراقبت از پوست ساخته می شوند. شما می خواهید هنگام انتخاب محصولات زیبایی، نوع پوست، وضعیت و رنگ پوست خود را داشته باشید تا بهترین انتخاب را به شما کمک کند.

به عنوان مثال، پوست شما ممکن است خشک باشد اما همچنین حساس باشد، بنابراین شما به محصولاتی نیاز دارید که هم برای پوست خشک و هم برای پوست حساس طراحی شده باشند، نه چیز سنگینی که ممکن است آبرسان و همچنین تحریک کننده باشد. شاید رنگ پوست شما مختلط و لکه دار باشد. ممکن است محصولاتی بخواهید که رطوبت و رنگ پوست را متعادل کند.

محدود کردن گزینه های شما

۱. تعیین کنید چقدر پول می خواهید خرج کنید.

علاوه بر دانستن نیازهای پوست خود، مهم است که بودجه خود را در مورد مراقبت از پوست نیز بدانید. قیمت محصولات مراقبت از پوست می تواند بسیار متفاوت باشد و از چند دلار تا چند صد یا بیشتر متغیر باشد. تعیین حداقل و حداکثر هزینه برای محدود کردن گزینه های مراقبت از پوست بسیار مفید است.

به عنوان یک قاعده کلی، خطوط تولیدی که در سالن‌ها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و چشمه‌های معدنی حمل می‌شوند، بیشتر از خطوط موجود در قفسه‌های داروخانه محلی یا خرده‌فروشی تخفیف‌خورده قیمت دارند.

۲. محصولات ارگانیک یا محصولات مصنوعی

3q4xfq35f5q3f4r35f 300x300 نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

تصمیم بگیرید که آیا محصولات ارگانیک یا مصنوعی را ترجیح می دهید. محصولات ارگانیک باید از مواد کاملاً طبیعی استفاده کنند که اصلاح ژنتیکی، مصنوعی تولید نشده باشند یا با آفت کش ها یا کودهای شیمیایی رشد نکرده باشند. در حالی که هیچ مدرکی دال بر موثرتر بودن آنها نسبت به سایر انواع محصولات مراقبت از پوست وجود ندارد، برخی از افراد به دلیل عدم وجود مواد شیمیایی سمی بالقوه و استانداردهای تولید اخلاقی و سازگار با محیط زیست، خطوط ارگانیک را ترجیح می دهند.

استفاده از کلمه “ارگانیک” بر روی برچسب های محصولات به شدت توسط USDA تنظیم شده است، بنابراین می توانید مطمئن باشید که محصولی که خود را به عنوان چنین تبلیغ می کند دارای یک کد سختگیرانه است.

۳. مواد موثره را بشناسید.

43rfxq35tfq53fx 200x300 نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

هنگامی که به دنبال یک روش مراقبت از پوست هستید، باید آن دسته از محصولاتی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات فعالی هستند که از نظر بالینی اثربخشی آنها ثابت شده است. حتماً برچسب ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید خطوطی که در نظر دارید حداقل 5-15٪ غلظت مواد موثره ایمن و مؤثر دارند.

بیشتر بخوانبد:  حرفِ حساب در قاب تصویر

مهم‌ترین مواد فعال ویتامین‌های A، B، C و E هستند، اما به احتمال زیاد در برچسب‌های محصول نام‌های متفاوتی خواهند داشت.
۱.برای ویتامین A که به مرطوب‌کننده، آکنه، روزاسه و درماتیت کمک می‌کند، به دنبال اسید رتینوئیک، رتینول یا رتینیل پروپیونات باشید.
۲.برای ویتامین‌های B و B5 که در عین رفع آکنه، خارش، اگزما و آفتاب سوختگی مرطوب می‌کنند، به دنبال نیاسین، نیکوتین آمید، اسید پانتوتنیک یا پانتنول باشید.

۳.برای ویتامین C، که بافت پوست را بهبود می بخشد و در عین حال چین و چروک و آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد، به دنبال اسید ال اسکوربیک باشید.

۴.برای ویتامین E، که مرطوب کننده است و به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند، به دنبال DI-alpha-tocopherol باشید. از محصولاتی که حاوی توکوفرول استات هستند استفاده نکنید، زیرا این فرم از ویتامین E به ویژه در برابر نور خورشید مستعد تخریب است و بنابراین در واقع می تواند به پوست شما آسیب برساند.

۴. مشخص کنید که دوست دارید روش شما چقدر جامع باشد.

ابتدایی ترین “خط” یک پاک کننده را با یک کرم مرطوب کننده جفت می کند. اگر به دنبال رژیم کامل‌تری هستید که بتواند مسائل خاص‌تری را برطرف کند، می‌توانید تونرها، لایه‌بردارها، سرم‌ها و/یا درمان‌های خاص (مثلاً برای شب‌ها، چین و چروک‌ها، پف کردن زیر چشم و تغییر رنگ، یا اضافه کردن آن‌ها را در نظر بگیرید.).

مقدار محصولی که دریافت می کنید باید هم با نیازهای مراقبت از پوست و هم با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

انتخاب روش مراقبت از پوست

۱. توصیه دیگر مصرف کنندگان را بخوانید

توصیه ها را بخواهید اکنون که تکالیف خود را انجام داده اید، زمان آن رسیده است که شروع به یافتن محصولات مناسب برای مطابقت با نیازها و ترجیحات خود کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که تمام نیازهای خود را با خود به داروخانه، فروشگاه زیبایی، فروشگاه بزرگ، سالن ها یا مرکز مراقبت از پوست ببرید تا بتوانید با یک متخصص زیبایی مشورت کنید. نیازها و ترجیحات خود را به آنها بگویید و از آنها راهنمایی بخواهید که کدام خطوط مراقبت از پوست مناسب شما هستند.

به عنوان مثال، وقتی برای مشاوره به یک متخصص زیبایی مراجعه می‌کنید، می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «سلام، من به دنبال یک خط ارزان قیمت از محصولات مراقبت از پوست هستم. من پوست خشک و حساسی دارم که بسیار روشن است.

توصیه فروشندگان محصول مراقبتی

من به دنبال محصولاتی هستم که می توانند چین و چروک و سایر علائم پیری را برطرف کنند و در عین حال محافظت در برابر آفتاب را ارائه دهند. آیا توصیه و نمونه ای دارید که بتوانم امتحان کنم؟” یا، “سلام، می توانید به من کمک کنید؟ من پوست تیره و مختلط دارم که مستعد آکنه است. آیا می توانید برخی از محصولات مراقبت از پوست مناسب را که قیمت مناسب دارند، پیشنهاد دهید؟

بیشتر بخوانبد:  نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد

از فروشندگانی که نماینده یک خط خاص هستند اجتناب کنید. از کسی که بی طرف و در مورد برندهای مختلف آگاه است مشاوره می خواهید. گزینه های متعددی را با طیفی از امتیازات قیمتی که متناسب با بودجه شما هستند، بخواهید.

۲. نمونه ها را امتحان کنید

یکی از نکات خوب در مورد مشاوره حضوری با یک متخصص زیبایی این است که آنها احتمالاً می توانند نمونه هایی از گزینه های مراقبت از پوست را که به شما توصیه می کنند به شما ارائه دهند. در حالی که نمی‌توانید تأثیرات بلندمدت محصولات خاص را قضاوت کنید، اما اگر ظاهر و احساس کلی محصول را دوست دارید و همچنین مراقبت از پوست را که مرتبط با آن است دوست دارید، چیزی شبیه به آزمایش دست اول نیست. خط برای شما کار می کند

اگر بیش از یک خط نمونه برداری می کنید، در حین تست کردن هر یک از آنها یادداشت برداری کنید. هر مزایا و/یا معایبی را در مورد اینکه محصولات چگونه به پوست شما ظاهر و احساس می‌دهند فهرست کنید تا به شما در تصمیم‌گیری نهایی کمک کند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک پاک کننده آرایش صورت را ارزیابی می کنید، ممکن است چیزی مانند این بنویسید: «مزایا: رایحه خوب، کف خوب، تمیز می شود. معایب: پوست را خشک می کند. اگر از مرطوب‌کننده یادداشت می‌کنید، ممکن است بنویسید: «مزایا: حس و بافت دلپذیر، آبرسانی تمام روز، محافظت در برابر آفتاب. معایب: پوست اطراف ناحیه T را براق می کند.

42xrssq35qt45c4yg64 300x130 نحوه انتخاب روتین مراقبت از پوست

3. درنظر گرفتن عوارض جانبی

عوارض جانبی و گزارش مصرف کنندگان را در نظر بگیرید. ببینید آیا بسته بندی محصول دارای عوارض جانبی احتمالی است که باید از آن آگاه باشید. علاوه بر بررسی نظرات مشتریان، در مورد ایمنی خط خود از طریق پایگاه های داده ای که آزمایش مستقل محصولات مراقبت از پوست را انجام می دهند، تحقیق کنید.

برخی از محصولات مراقبت از پوست ممکن است یک مشکل خاص را به سرعت کاهش دهند، اما ممکن است برای استفاده طولانی مدت بهترین نباشند. قبل از اینکه به آن متعهد شوید، ببینید آیا این مورد برای خط شما است یا خیر.

ConsumerLab.com، یک سایت بررسی مستقل که محصولات بهداشتی و تغذیه‌ای را آزمایش می‌کند، برای گزارش‌های مربوط به خط مراقبت از پوست خود امتحان کنید. به دنبال یک محصول خاص و/یا ماده فعال در آن بگردید تا مطمئن شوید که خط تولید شما برای استفاده مصرف کننده ایمن است.

 4. اصول اولیه را بخرید، سپس اضافه کنید.

هنگامی که روش مراقبت از پوست را پیدا کردید که از نظر نمونه ها و بررسی ها بررسی می شود، محصولات اصلی آن را خریداری کنید. قبل از سرمایه گذاری در کل شیبنگ مطمئن شوید که از اجزای اصلی یک خط رضایت دارید. اگر پاک‌کننده، تونر و مرطوب‌کننده به خوبی برای پوست شما کار می‌کنند، برای رفع نیازهای خاص خود، مواد اضافی مانند لایه‌بردارها، ماسک‌ صورت ، سرم‌ها و درمان‌ها را اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی با بیش از …