بازی محلی کلورونکی

 

fun2007 بازی محلی کلورونکی

کلورونکی یکی از محبوبترین بازی‌های محلی می باشد

 

کلورونکی یکی از محبوبترین بازی‌های محلی می باشد که میزان بازیکنان آن بایستی قطعا جفت باشند.مثلا دو دسته ۶ نفری که جمعا ۱۲ نفر شوند. در گروه اول که هر نفر کلاهی بسر دارد (یا اگر کلاهی در معرض نباشد با دستمال چهار گوشی که ۴ گوشه اش را گره زده اند و بر سر می‌گذارند  کلاهی درست می‌کنند) افراد بشکل دایره وار چهار دست و پا روی زمین می‌نشینند.

بیشتر بخوانبد:  بازي «پچ پچ یا در گوشی»

دسته ۶ نفری ایستاده بنای حمله به دسته نشسته را می‌گذارد تا کلاه آنها را بربایند و متقابلا دسته نشسته نیز به حالت دفاعی در آمده و سعی می‌کنند با زدن قو (Qowo به معنی قوزک پا) از خود دفاع کنند.

اگر یکی از ۶ نفر دسته نشسته پیروز شد با پا به یکی از افراد ایستاده بزند، دسته ایستاده بازی را باخته و بایستی بجای گروه نشسته روی زمین قرار گیرند.

بیشتر بخوانبد:  بازی آسیاب بچرخ به چه صورت است؟

در صورتی که یکی از گروه ایستاده ، پیروز به ربودن کلاه رقیب شود ،با قدم‌های بلند دوان دوان از صحنه بازی دور می‌شود تا کلاه را به دالگه (مکانی دورتر از بازی که افراد قبل از ابتدا بازی بین خود مشخص و معین‌کردن می‌کنند.این مکان می‌تواند درخت، چوب یا سنگ بزرگی نزدیک زمین بازی باشد) بزند. اگر شخص رباینده کلاه پیروز شود آن را به دالگه برساند، افراد گروه ایستاده بازی رابرده اند و دوباره گروه نشسته روی زمین باقی خواهند ماند.اگر فردی که کلاهش را ربوده اند پیروز شود کلاه خود را از رباینده پس بگیرد ،دو گروه جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند.

بیشتر بخوانبد:  بازی محلی اشكم بق بقو

منبع:rasekhoon.net

مطلب پیشنهادی

بازی محلی چشم‌بسته

بازی محلی چشم‌بسته در این بازی ابتدا محدوده‌اى را تعيين مى‌کنند و يکى از بازيکنان …