بازی محلی «سه سنگ سه هسته»

fun2084 بازی محلی «سه سنگ سه هسته»

بازی محلی سه سنگ سه هسته

 

مکان بازی : فضای آزاد، روی زمین یا سطح صاف تخته سنگی مسطح

وسیله بازی : 3 رقم ریگ ، 3 هسته ی خرما

مقدار بازیکنان : 2 نفر

برای ابتدا ابتدا مربعی به اضلاع تقریبی 40 سانتی متر روی زمین رسم کرده و زوایای متقابل آن و همچنین وسط هر چهار اضلاع روبروی هم را طوری به یکدیگر وصل می کنیم تا در نقطه ای که مرکز مربع می باشد همدیگر را قطه کنند. بدین ترتیب 9 مکان چهارراه روی مربع بوجود می آید.

بیشتر بخوانبد:  چند بازی محلی بوشهر

وسیله ی بازی سه سنگ خیلی کوچک و سه هسته ی مثلا خرما می باشد.

برای ابتدا بازی یکی از دو بازیکن داوطلب شده یک رقم از وسیله ی بازی خود را در مرکز مربع که مکان چهارراه خطوط می باشد می گذارد. فرص کنیم این کار را بازیکنی انجام می دهد که هسته ی خرما دارد.

در این موعد نفر دوم یکی از ریگ های خود را به دلخواه روی یکی از چهارراه خطوط مربع می گذارد. بازیکن اول نیز عمل بازیکن دوم را ازسرگیری می کند.

بیشتر بخوانبد:  بازی محلی توپ عربی

به هر حال اگر تمرکزفکر کنیم متوجه می شویم که دو هسته مقابل هم و روی یک خط قرار دارند که اگر این دو رقم هسته سه تا شوند و در یک خط مستقیم قرار بگیرند بازی به نفع بازیکن اول پایان می شود.

سعی نفر دوم همواره باید این باشد که نگذارد نفر اول صف سه تایی خود را کامل کند و همینطور باید با تمرکزفکر و مراقبت سعی کند تا خود نیز ریگ های خود را طوری در صف ها قرار دهد تا هر سه آنها در یک خط مستقیم قرار بگیرند ، که در این صورت برند او خواهد بود و برای دور بعد اولین نفر می باشد که باید بازی را به همین ترتیب ابتدا کند.

بیشتر بخوانبد:  بازی محلی اینه اینه

منبع:iranvillage.ir

مطلب پیشنهادی

بازی محلی چشم‌بسته

بازی محلی چشم‌بسته در این بازی ابتدا محدوده‌اى را تعيين مى‌کنند و يکى از بازيکنان …