بازی محلی «سنگ بر یک»

 

fun2240 بازی محلی «سنگ بر یک»

بازی محلی «سنگ بر یک»

ابتدا هر بازیکن چندی سنگ جمع می کند. مقدار سنگ بازیکنان باید مساوی باشد. برای معین‌کردن ترتیب بازی بازیکنان ابتدا « یه من دو من » می کنند. به این ترتیب که هرکدام همه ی سنگ ها را در کف دست خود قرار داده و به هوا پرتاب می کنند و پشت دست خود را زیر آن ها می گیرند. بسته به مهارت افراد ، ترتیب بازی از مقدار سنگی که هرکس توانسته در پشت دست خود نگه داشته و سپس باز هم به هوا پرتاب کرده و همه ی آنها را در هوا بگیرد ، مشخص می شود.

بیشتر بخوانبد:  بازی محلی قاب بازي ،بجول (آشيق)

 

سپس کسی که نوبت بازی اوست بازی را آغاز می کند . به این ترتیب که او هم سنگ ها را در کف دست خود قرار داده و همان کاری را که در « یه من دو من » انجام داده بودند را انجام می دهد . ولی در این جا همزمان با سنگ هایی که در دست دارد باید سنگ های روی زمین را جمع کند .

به این ترتیب که یک سنگ را به هوا پرتاب می کند و مقدار دلخواهی سنگ را در حالی که سنگ دیگر در هواست از روی زمین جمع می کند و قبل از این که سنگ روی زمین بیفتد آن را می گیرد. اگر بازیکن نتواند این کار را انجام دهد به اصطلاح « می سوزد» و نوبت بازی به نفر بعدی می رسد. مقدار سنگ هایی را که بازیکن با پیروزی جمع کرده می باشد پیش خود نگه می دارد. بازی همینطور ادامه پیدا می کند تا وقتی که همه ی سنگ ها پایان شوند. در پایان هر کس سنگ های خود را می شمارد و به چندی که از سهم اولیه ی خود کم تر یا زیاد تر باشد باید « تنگول » بخورد یا بزند.

بیشتر بخوانبد:  بازی محلی قلان

منبع: iranvillage.ir

مطلب پیشنهادی

بازی محلی چشم‌بسته

بازی محلی چشم‌بسته در این بازی ابتدا محدوده‌اى را تعيين مى‌کنند و يکى از بازيکنان …