نحوه نگهداری پرتقال

[ad_1]

 %name نحوه نگهداری پرتقال

روش خرید پرتقال

بهترین روش نگهداری پرتقال

پرتقال یکی از میوه های عید نوروز می باشد که احتمالا خیلی ها نحوه ی نگهداری آن را ندانند و سبب شوند آن ها زود خراب شوند. بنابراین قصد داریم شما را با روش نگهداری آن ها آشنا کنیم.

نحوه خرید و نگهداری پرتقال

روش های نگهداری میوه مرکبات بر اساس نوع مرکباتی که می خواهید حفظ کنید، مدت زمانی که باید تازه نگه داشته شوند و به روشی که شما می خواهید آنها را سرو کنید گوناگون میباشد. نگهداری مناسب مرکبات می تواند پشتوانه کند که شما بها غذایی، طعم و آب میوه ی این میوه بی نظیر را حفظ می کنید.

بررسی کیفیت پرتقال

پایان مرکبات را از نظر آمدن بررسی کنید. میوه ای که بیش از حد رسیده باشد به سرعت خراب می شود زیرا در حال حاضر بسیاری از مواد شیمیایی که سبب تجزیه میوه می شود را آزاد کرده میباشد. میوه ای که نارس باشد، پایان شیرینی، بها غذایی و آب میوه آن رشد نخواهد کرد. میوه رسیده به طور مناسب مدت بیشتری ماندگاری خواهد داشت.

برخلاف سایر میوه ها، مرکبات پس از چیده شدن نمی رسند. بنابراین مهم میباشد که آنها را زمانی که رسیدند بچینید.

بیشتر بخوانبد:  الگوی دوخت چند مدل کلاه زمستانی

میوه های رسیده رنگ های بینهایت روشن و زنده ای خواهند داشت. مرکبات کاملا رسیده به رنگ کامل خود رسیده میباشد. میوه هایی که به نظر می رسد کسل کننده هستند می توانند بیش از حد رسیده باشند و پرتقال هایی که پوست آن خیلی سبز میباشد نشان دهنده ی نارس بودن آن ها میباشد. البته نژاد بعضی از پرتقال ها سبز میباشد.

کمی سبز روی پوست پرتقال و لیمو کاملاً خوب میباشد. اینها بیشترین ماندگاری را دارند و برای ذخیره سازی عالی خواهند بود.

%name نحوه نگهداری پرتقال

راهنمای نگهداری و خرید پرتقال

مرکبات تازه بخرید. هنگامی که میوه ای چیده شد، به تدریج تجزیه می شود. بیشتر میوه های موجود در فروشگاه ها حدوداً یک هفته از روزگار چیده شدن آن ها گذشته میباشد. بهترین روزگار برای خرید میوه این میباشد که زمانی که چیده شدند در اولین مجال آن ها را بخرید. به عنوان مانند از کشاورز یا باغدار میوه را بخرید. و یا اگر این کار برای شما مشکل میباشد از بازار (بنگاه) میوه و تره بار بخرید.

بیشتر بخوانبد:  آیا می دانید نام درختان بهشتی چیست؟

میوه خود را انتخاب کنید. اگر خودتان میوه را از درخت می چینید، میوه رسیده باید به درستی و با مقاومت بینهایت کمی از درخت سوا شود. هرگونه مقاومت برای کشیدن میوه از درخت به این معنی میباشد که کاملا نرسیده میباشد و آماده برداشت نیست.

%name نحوه نگهداری پرتقال

پرتقال هایی که به سختی از درخت سوا می شوند، هنوز کامل نرسیده اند

نگهداری از پرتقال

1- آنها را در یخچال نگهداری کنید. پرتقال معمولاً در دمای سردتر بهترین حالت را حفظ می کند و در دمای گرمتر به سرعت خراب می شود. نگهداری آنها در یخچال روند ویران‌شدن را کند کرده و به حفظ طراوت برای مدت روزگار طولانی کمک می کند.

استفاده از کیسه های مش یا کیسه ای با تهویه مناسب سبب می شود هوا در اطراف میوه در گردش باشد. این به طولانی شدن وقوع کپک و دیرتر ویران‌شدن پرتقال ها کمک می کند.

آنها را در سطل سبزیجات یخچال خود نگهداری کنید و قطعاً میوه ها را مرتباً بچرخانید تا جریان هوا در آن ها حفظ شود.

پرتقال هایی که در یخچال نگهداری می شوند اگر میوه ای مناسب و خوب باشند به آسودگی یک ماه بدون تحول، قابل نگهداری هستند.

بیشتر بخوانبد:  آشنایی با کپک مواد غذایی و روش های جلوگیری از کپک ها

* آنها را درون کشوی سبزیجات یخچال خود قرار بدهید زیرا در آن نم کم میباشد.

%name نحوه نگهداری پرتقال

همیشه پرتقال های تازه خریداری کنید

2- آنها را روی پیشخوان نگه دارید. پرتقال هایی که روی پیشخوان آشپزخانه یا میز نگهداری می شوند، بسته به میزان تازه بودن، تا یک هفته در دمای اتاق تازه می مشابه. اگر دمای اتاق شما گرم تر میباشد، سعی کنید کولر منزل را روشن کنید یا کاسه میوه را شب در یخچال قرار بدهید.

روی کاسه را با پلاستیک یا فویل نپوشانید. جریان هوا برای تازه نگه داشتن پرتقال مهم میباشد.

%name نحوه نگهداری پرتقال

پرتقال های تازه را می توانید به مدت 1 هفته در پیشخوان نگهداری کنید

3- آنها را خشک نگه دارید. نگهداری پرتقال های مرطوب سبب می شود به سرعت کپک بزنند. اعتماد حاصل کنید که هیچ نم یا قطره آب روی پوست میوه وجود ندارد.

در صورت مرطوب شدن، قطعاً آن را با حوله خشک کنید و باز در یخچال قرار بدهید.

%name نحوه نگهداری پرتقال

پرتقال هایی که عرق کرده اند را قطعا خشک کنید

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

[ad_1] بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …