نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

 %name نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

راهنمای تمیز کردن فضای داخلی خودرو

روش تمیز کردن داخل خودرو

تمیز بودن فضای داخلی خودرو، رانندگی را لذت بخش می کند. شما می توانید به آسودگی داخل خودرو تان را تمیز کنید. برای تمیز کردن خودرو، ابتدا بیرون آن و بعد داخل آن را تمیز کنید.

تمیز کردن فضای داخلی خودرو شما ممکن می باشد آن بوی بد ماشین جدید را بازگرداند اما مطمئنا کیفیت هوا را تندرستی می بخشد. آب‌کشیدن پنجره ها، خلاص شدن از شر سطل آشغال و بهم ریختگی و تمیز کردن کفپوش و نیمکت ها سبب آسوده نفس کشیدن می شود و حتی می تواند مهارت های رانندگی شما را تندرستی بخشد.

تمیز کردن پیشه ای می تواند خیلی پرهزینه باشد، اما تنها با استفاده از چند وسیله و وسایل تمیز کننده ای که در دست دارید، می توانید فضای داخلی خودرو خود را خیلی خوب تمیز کنید.

چند وقتی باید فضای داخلی ماشین خود را تمیز کنید

تمیز کردن ماشین شما به شرایط رانندگی، نحوه استفاده از وسیله نقلیه، عدد مسافران و عدد دفعات رانندگی شما بستگی دارد.

در مذاکره نگهداری خودرو همیشه ایمنی در اولویت می باشد. شیشه های داخلی را دست‌کم ماهانه یا در مواقعی که آلودگی جلوگیر از دیدن وسایل نقلیه رو به رو می شود، تمیز کنید. درصورتی که سطل آشغال و آشغال ها و وسایل اضافی در کف و داشبورد و… با کنترل خودرو تداخل ایجاد می کند، آن ها را بردارید و تمیز کنید. تمیزکاری دقیق فضای داخلی ماشین دو بار در سال کافی می باشد. فضای داخلی را در بهترین شکل خود نگه دارید تا به ماشین کمک کند تا بیشتر مقاومت بیاورد و هنگام فروش یا تجارت آن بها خود را حفظ کند.

مراحل تمیز کردن فضای داخلی خودرو :

سطل آشغال و آشغال ها را جمع کنید

سطل آشغال یا همه آشغال ها را از کف، جا لیوان ها، جیب درها و جیب های نیمکت و داشبورد و … جمع کنید و آنها را بازیافت یا دور بیندازید. نیمکت های ماشین، اسباب بازی ها و سایر وسایل را از ماشین سوا کنید.

کفپوش های خودرو را برداشته و تمیز کنید

کفپوش ها اغلب از کثیف ترین وسایل داخل خودرو هستند. برای تمیز کردن آسوده تر، همه آنها را از ماشین سوا کنید. قبل از ابتدا تمیز کردن، روی کفپوش ها جارو برقی بزنید. سپس آنها را به جای اینکه روی زمین کثیف قرار دهید، روی یک پارچه برزنتی یا نوع دیگری از پارچه قرار بدهید.

بیشتر بخوانبد:  از بین بردن بوی زهم گوشت

برای کفپوش های لاستیکی، وینیل یا سیلیکونی از شلنگ برای شستشوی خاک اضافی استفاده کنید. یک محلول آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی را در یک سطل مخلوط کنید. یک برس اسکراب را به محلول آغشته کرده و کفپوش ها را تمیز کنید. قبل از قرار دادن دوباره آنها در ماشین، خوب بشویید و بگذارید تا در هوا خشک شوند و به تمیز کردن اقبال های دیگر داخلی ادامه دهید.

برخی از کفپوش ها ممکن می باشد با مواد پاک کننده لک شوند بنابراین برچسب آن ها را بررسی کنید.

%name نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

کفپوش خودرو را قطعا تمیز کنید

پنجره ها و آینه داخلی را تمیز کنید

از یک پارچه میکروفیبر و شیشه شوی بدون آمونیاک (آمونیاک می تواند به پلاستیک های داخلی صدمه برساند) در یک بطری اسپری برای از بین بردن تیرگی پنجره های داخلی استفاده کنید. با مخلوط کردن محلول یک به یک سرکه سفید و آب مقطر، تمیز کننده شیشه خود را بسازید. پنجره ها را کمی پایین بیاورید و از بالای پنجره ابتدا کنید و به سمت پایین بیایید تا پایان قطره ها و … از آن ها تمیز شوند.

تمیز کردن شیشه های رنگی

اگر پنجره های رنگی دارید، دستورالعمل های محصول تمیز کننده را بخوانید تا مطمئن شوید برای پنجره های شما ایمن می باشد.

کنسول مرکزی را تمیز کنید

کنسول مرکزی معمولاً حاوی جا لیوان هایی می باشد که می توانند کثیف شوند. اگر جای لیوان قابل سوا شدن می باشد، اجازه دهید در مقداری آب گرم و کمی مایع ظرفشویی خیس بخورد. آن را با اسفنج تمیز کنید. با آب تمیز و پارچه ای نرم آن را خوب تمیز کنید و اجازه بدهید خوب خشک شوند و بعد از تمیز کردن ماشین آن ها را مونتاژ کنید.

برای تمیز کردن دنده و سایر کنترل ها، از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید که تنها کمی مرطوب باشد. برای آمدن به گوشه های کم‌عرض، از یک مسواک قدیمی، پنبه مرطوب و یا یک حوله کاغذی مرطوب را به نوک چاقو یا پیچ گوشتی پیچیدید، استفاده کنید.

%name نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

درزها و شکاف ها و دنده ی خودرو خود را تمیز کنید

بیشتر بخوانبد:  آموزش تصویری دوخت دامن توتو + مدل های دامن توتو

آمدن به شکاف های کوچک

با استفاده از یک خلال دندان یا یک موچین بقایای کوچکترین گوشه ها و منافذ داخلی خودرو خود را به آرامی پاک کنید. همچنین می توانید از وسیله شکاف جاروبرقی خود، بر روی کنسول (و داشبورد) استفاده کنید تا ذرات گرد و خاک را از بین ببرید.

داشبورد گرد و خاک را بردارید

با استفاده از گردگیر و گوش پاک کن، تا حد ممکن گرد و خاک از داشبورد و فضای کوچک اطراف دریچه ها و دستگیره ها را پاک کنید. پس از گردگیری ، از یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب استفاده کنید تا هرگونه آلودگی و تاثیر انگشت را از بین ببرید.

از بین بردن داشبورد پوشیده

با پیچیدن یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب به دور خط کش، به اقبال باریک داشبورد در جایی که به شیشه جلو متصل می شود، تمیز کنید.

حکم را عکس عفونی کنید

با دستمال مرطوب عفونت‌زدایی کننده میکروب ها و باکتری ها را از روی حکم و دکمه های عوض‌کردن دنده از بین ببرید. با یک پارچه میکروفیبر تمیز، خشک کنید.

نیمکت های خودرو چرمی تمیز

اگر خودرو شما نیمکت های چرمی دارد، از وسیله شکاف جاروبرقی استفاده کنید تا گرد و خاک و آلودگی دوخت و ناحیه اتصال پشتی و نیمکت های پایین را با تمرکزفکر پاک کنید. هر نیمکت را با یک تمیز کننده چرمی تجاری یا محلول آب و صابون زین پاک کنید.

پس از تمیز کردن نیمکت، استفاده از نرم کننده چرمی را برای بازگردانیدن لطافت و درخشندگی در نظر بگیرید.

%name نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

برای تمیز کردن نیمکت های خودرو روی آن ها جاروبرقی بکشید

نیمکت های ماشین پارچه ای تمیز

برای نیمکت های پارچه ای ماشین، هر نیمکت را به خوبی جاروبرقی کنید. مناطق دارای لکه های زیاد را با کمی تمیزکننده ی مبلمان تمیز کنید و یا دستورالعمل های مربوط به نوع خاصی از لکه ها را دنبال کنید. برای لکه های رنگی مشابه ژله ها، یک خمیر سفید کننده پایه اکسیژن و کمی آب درست کنید. خمیر را روی موقعیت لکه شده بمالید و بگذارید دست‌کم یک ساعت بماند و بعد آن را جارو برقی بزنید.

بیشتر بخوانبد:  نحوه تمیز کردن لکه های ژلی ویتامین و روغن ماهی

پس از، از بین بردن لکه های سنگین، دستورالعمل های تمیزکننده ی مبلمان را برای کل نیمکت ها انجام بدهید. با استفاده از یک اسکراب پارچه برای تمیز کردن پارچه استفاده کنید و سپس از یک پارچه میکروفیبر آغشته به آب آسان برای پاک کردن و تمیز کردن مواد پاک کننده استفاده کنید.

در صورت لزوم مراحل را دوباره‌کاری کنید و اجازه دهید تا نیمکت ها در هوا خشک شوند.

کمربندهای ایمنی را تمیز کنید

فراموش نکنید که کمربند ایمنی خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن بندهای پارچه ای از پاک کننده مبلمان استفاده کنید تا لکه ها را پاک کنید. اتصال دهنده های فلزی و بست های قالب خورده را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید.

قالی داخلی را با جارو برقی تمیز کنید

قالی یا کف ماشین را به عنوان یکی از آخرین مراحل برای مکش پایان آلودگی ها و بقایای خارج شده از دریچه ها و شکاف های آن، جاروبرقی بزنید. اگر لکه هایی روی قالی وجود دارد، از یک قالیشویی تجاری استفاده کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. قالی موجود در صندوق عقب را فراموش نکنید.

صفحات داخلی درب را تمیز کنید

ورق های داخلی درب ممکن می باشد ترکیبی از قالی و وینیل یا چرم باشد. با استفاده از یک پارچه میکرو الیاف مرطوب، اقبال های تمیز را پاک کرده و جیب های داخل درب را پاک کنید. تمیز کردن درب عقب یا هاچ بک را فراموش نکنید. در هنگام تمیز کردن درها را باز نگه دارید تا گرد و خاک از خودرو خارج شود و به داخل خودرو ننشینند.

با بوهای سخت مقابله کنید

سرانجام، اگر ماشین شما هنوز بوی کهنه می دهد، روی نیمکت ها و قالی کف ماشین را جوش شیرین خشک بپاشید. بگذارید یک شب بماند و سپس آن را با جاروبرقی، جارو کنید.

همچنین می توانید با قرار دادن مقداری جوش شیرین یا ذغال پرکار در یک کاسه پلاستیکی در بسته، بوها را کنترل کنید. چند شکاف را در درب برش دهید و آن را زیر یکی از نیمکت ها قرار دهید. هر دو ماه یکبار مواد داخل آن را عوض‌کردن کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …