عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

%name عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

آداب و رسوم عجیب در دنیا کم نیست و با وجود اینکه ممکن است خطرناک یا غیر عقلانی به نظر برسند اما همچنان اجرا می شوند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه برخی از آداب و رسوم برای تولد نوزادان، مانند پرتاب نوزادان از بالای یک ساختمان بلند، یا خوردن جفت ممکن است برای ما عجیب و ناآشنا به نظر برسد، اما هنوز هم به عنوان آداب و رسومی برای افراد در برخی کشورها انجام می گیرد، صرف نظر از تفاوت‌هایشان در شادی آن ها با این رسوم عجیب به استقبال نوزادان تازه متولد شده می‌روند. در ادامه، شما را با یک گشت و گذار سریع در جهان همراه خواهیم کرد تا با عجیب‌ترین عادت‌های استقبال از نوزاد در جهان آشنا شوید.

%name عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

قرنطینه مادر در خانه در چین

این یک رسم چینی است که به «zuoyuezi» یا «به مدت یک ماه در خانه ماندن» معروف است. به طوری که مادر چینی برای مدت زمانی بین ۳۰ تا ۴۰ روز پس از تولد نوزاد ملزم به ماندن در خانه است. پزشکان معتقدند که این کار باعث حفظ سلامتی مادر و محافظت از وی در برابر بیماری‌ها می‌شود و نقض این عادت باعث آسیب پذیری بیشتر او و در نتیجه آسیب پذیری در برابر بیماری ها می‌شود. مادر علاوه بر عدم خروج از منزل و استراحت مطلق در رختخواب در تمام این مدت، باید از پنجره‌های باز، کولر‌ها و پنکه‌ها نیز دور بماند که این امر در ماه‌های تابستان دشوارتر می‌شود.

%name عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

 پرتاب نوزاد از سقف معابد در ماهاراشترا

بیشتر بخوانبد:  لیست تولیدکنندگان فولاد ایران

برخی از سرخپوستان به ویژه در ایالت ماهاراشترا از نوزاد تازه متولد شده خود با یک کار خطرناک و عجیب استقبال می کنند. آن‌ها اجازه دارند نوزادان تازه متولد شده خود را از سقف معابد، که ممکن است تا ۵۰ فوت ارتفاع داشته باشند، به پایین پرتاب کنند. لازم به ذکر است که این عادت از ۵۰۰ سال پیش آغاز شده و تا امروز نیز ادامه دارد، هرچند اقداماتی در زمینه ممنوعیت این رسم قدیمی به دلیل خطرناک بودن آن انجام شده است. اعتقاد بر این است که این آیین برای کودک خوشبختی و سلامتی به ارمغان می‌آورد و شهامت و هوش زیاد را در او ایجاد می‌کند. در زیر معبد گروهی از مردان ایستاده و ملافه‎ای را در دست گرفتند تا کودک با خیال راحت روی آن بیفتد، سپس او را از میان جمعیت به پدر و مادرش منتقل کنند.

%name عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

بازداشتن مادر از کار در ویتنام

بیشتر بخوانبد:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

اگرچه بسیاری از ویتنامی‌ها عادت محدود کردن مادر در خانه را همانطور که در چین اتفاق می افتد دنبال می‌کنند، موضوع جالب اینجا است که مادر شوهر مجبور است به خانه پسرش برود و پس از تولد یک ماه در آنجا بماند. او به پسرش در نگهداری نوزاد و کارهای خانه کمک می‌کند و مسئولیت پخت سوپ و وعده‌های غذایی سالم برای مادر را دارد.

آغشته کردن سر نوزاد با کیک عروسی در ایرلند

یک سنت معروف مردم ایرلند، که نمادی از دایره زندگی است، آغشته کردن سر نوزاد در مهمانی غسل تعمید با یک قطعه حفظ شده از کیک عروسی پدر و مادرش است. آن‌ها کیک را برای میهمانان خود سرو می‌کنند، سپس مقداری کمی روی سر نوزاد می‌پاشند و اعتقاد دارند نوزاد در آینده خوش شانس می شود.

دفن جفت در کشورهای آفریقایی

بیشتر کشور‌های آفریقایی آداب و رسوم مربوط به جفت را دارند. در نیجریه و غنا، والدین جفت را به عنوان یک دوقلوی مرده برای نوزاد تازه متولد شده تلقی می‌کنند و بدین ترتیب دفن کامل جفت را انجام می‌دهند. به محل دفن جفت «zanboko» گفته می‌شود و غالباً درختی در آنجا کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانبد:  پیرزن هفتاد ساله، پدیده وزنه برداری شد

 زمین را لمس نکنید

در بالی، اندونزی، آداب و رسوم بیان می‌کند که پا‌های کودک نباید ۱۰۵ روز پس از تولد با زمین تماس داشته باشد. از آنجا که آن‌ها کودک را در ماه‌های اول به عنوان موجودی ناب می‌نگرند و لمس زمین در این دوره ممکن است او را نجس یا آلوده کند. این رسم به عنوان یک عادت بسیار مقدس دیده می‌شود؛ بنابراین، مادر، اعضای خانواده و حتی همسایگان باید کودک را به طور مداوم حمل کنند تا زمانی که این مدت مقرر پایان یابد. پس از این دوره، جشنی به نام Nyabutan برگزار می‌شود که در آن کودک برای اولین بار زمین را لمس می‌کند.

نقل مکان از خانه

زنان قبایل کایلاش در پاکستان فرزندان خود را به دور از خانواده به دنیا می‌آورند. در فرهنگ پاکستان، آن‌ها معتقدند که مادر بعد از زایمان نجس تلقی می‌شود بنابراین، چند روز قبل از زایمان، مادران به یکی از بنا‌های آیینی جداگانه، به نام باشلنی نقل مکان می‌کنند. مردان از ترس اینکه خود را آلوده کنند باید کاملاً از جو عمومی زایمان خودداری کنند و فقط پزشکان حق بودن در آن مکان را دارند.

مطلب پیشنهادی

معرفی برج خلیفه دبی: اطلاعات کامل درباره بازدید از برج خلیفه دبی

در این مقاله قصد داریم به معرفی برج خلیفه دبی بپردازیم تا در بازدید از …