طرز تهیه پلانتین سرخ شده

[ad_1]

%name طرز تهیه پلانتین سرخ شده

آموزش پخت پلانتین سرخ شده

پلانتین سرخ شده

پلانتین از میوه های خانواده ی موز می باشد که آن را سرخ می کنند و میل می کنند. زمانی که این میوه سرخ شود شیرین تر و خوشمزه تر می شود.

میوه ی پلانتین رسیده سرخ شده دارای بافتی ترد، کاراملی و طعم شیرین می باشد. این یک غذای همه جا حاضر در دریای کارائیب می باشد که تقریباً با هر وعده غذایی سرو می شود و در سایر مناطق جهان نیز از آن لذت می برند. این یک دستور العمل سریع و آسان می باشد که مطمئنا طعم کارائیب را به منزل شما داخل می کند.

میوه ی پلانتین یکی از اعضای خانواده موز می باشد. برخلاف موز، پلانتین نشاسته ای می باشد و باید قبل از خوردن غذا پخته شود. با آمدن یک پلانتین، نشاسته آن به قندهای طبیعی تبدیل می شود و در عاقبت طعم شیرین تری به وجود می آورد. یک پلانتین کاملاً رسیده را به سرعت در روغن سرخ کنید و همه قندها را به سطحی که کاراملی شده می باشد می رسانیم. این یک چیپس خوشمزه به وجود می آورد که همزمان ترد و شیرین می باشد. بعد از اولین بار که خوردید و طعم آن را متوجه شدید می دانید که این یکی از بهترین روش های خوردن پلانتین می باشد.

بیشتر بخوانبد:  طرز تهیه رولت طرح دار

برای خوشمزه شدن پلانتین سرخ شده، ابتدا باید میوه های رسیده انتخاب شوند و از کاسه و روغن و گرمای مناسب استفاده کنید. پوست پلانتین رسیده باید تقریباً سیاه باشد یا در بعضی موارد دارای رنگ زرد حیران همراه با لکه های سیاه باشد. میوه رسیده علاوه بر شیرین تر، به آسودگی پوست آن سوا می شود و در کمترین روزگار می پزد.

میوه ی پلانتین رسیده سرخ شده را به عنوان یک غذای فرعی یا میان وعده سرو کنید. آنها در کنار غذاهای مورد علاقه ی جزیره مشابه لوبیا قرمز و برنج و مرغ سریع جامائیکا خیلی عالی هستند و می توانند به سوپ ها یا خورش ها افزایش شوند. در کشور گویان آمریکای جنوبی ، آنها به طور سنتی با یک غذای ملی به نام  پلو پخته  (برنج، لوبیا و گوشت پخته شده با شیر نارگیل) سرو می شوند.

طرز تهیه پلانتین سرخ شده :

مواد لازم برای پلانتین سرخ شده :

 پلانتین رسیده 2 رقم
 روغن، کلزا یا روغن گیاهی برای سرخ کردن 2 تا 3 قاشق غذاخوری
نمک دریا در صورت میل‌کردن به مقدار لازم
بیشتر بخوانبد:  درست کردن مربا هویج

مراحل پخت پلانتین سرخ شده :

همه ی مواد لازم را آماده کنید.

%name طرز تهیه پلانتین سرخ شده

مواد لازم برای سرخ کردن پلانتین را آماده کنید

دو جهت پوست آن را برش بزنید و پوست آن را آسوده سوا کنید.

%name طرز تهیه پلانتین سرخ شده

دو جهت پوست پلانتین را سوا کنید و آن را پوست بگیرید

پس از سوا کردن پوست آن، آن را به صورت حلقه ای و اریب برش بزنید تا حلقه های درشت تری داشته باشید. مراقب باشید حلقه های آنها نازک نشوند.

%name طرز تهیه پلانتین سرخ شده

پلانتین ها را به صورت حلقه های اریب خرد کنید

داخل تابه ای نچسب روغن بریزید و روی حرارت میانه قرار بدهید. زمانی که روغن داغ شد پلانتین ها را به آن افزایش کنید و دو جهت آن را سرخ کنید.

%name طرز تهیه پلانتین سرخ شده

پلانتین را سرخ کنید و داخل دستمال های حوله ای قرار بدهید

پلانتین های سرخ شده را از کاسه خارج کنید و روی حوله های کاغذی قرار بدهید. پایان پلانتین ها را سرخ کنید و بعد از سوا شدن روغن، آن ها را داخل کاسه مورد نظر خود بچینید و مقداری نمک روی آن ها بپاشید تا طعمی شور و شیرین به پلانتین های شما بدهد.

%name طرز تهیه پلانتین سرخ شده

در پایان در صورت میل‌کردن مقدار خیلی کمی نمک دریا روی آن ها بپاشید

بیشتر بخوانبد:  7 طرز تهیه سالاد رژیمی مرغ برای کاهش وزن

نکاتی برای تهیه ی پلانتین :

مناسب ترین تابه برای سرخ کردن پلانتین : یک تابه نچسب بهترین انتخاب برای این دستورالعمل می باشد. زیرا شکر به سرعت می سوزد و می چسبد و پلانتین رسیده دارای قند زیادی می باشد. سطح نچسب به شما کمک می کند تا پلانتین پخته شده از داخل کاسه به آسودگی آزاد شود.

مناسب روغن برای سرخ کردن پلانتین : یک روغن مزه خنثی مشابه کانولا یا روغن نباتی انتخاب کنید. تنها به اندازه کافی برای پوشاندن کف کاسه استفاده کنید. استفاده ی بیش از حد از روغن منجر به نمک زدن گیاهان خواهد شد. پس از سرخ کردن هر دسته، در صورت نیاز روغن اضافی را درون کاسه بچرخانید.

مناسب ترین گرما : از حرارت میانه ​​برای سرخ کردن پلانتین استفاده کنید. بسته به اندازه مشعل اجاق گاز و قابلمه ممکن می باشد مجبور شوید حرارت را کم کنید. اگر این کار را نکنید، پلانتین های شما خیلی زود قهوه ای می شوند و می سوزند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه ساده

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی طرز تهیه 8 نوع غذا با گوجه، از …