زبان انگلیسی چند مهارت دارد؟ (روش پیشرفت)

ytjt7r6polybk0 6i4yu0945uy09v 300x169 زبان انگلیسی چند مهارت دارد؟ (روش پیشرفت)

زبان انگلیسی چهار مهارت دارد که دوتای آن ها ورودی های (receptive skills) زبان هستند یعنی افراد برای انجام دادن آن‌ها به تولید کردن احتیاج ندارند و  دوتای دیگر خروجی ها (productive skill) هستند یعنی زبان آموزان برای انجام دادنشان به تولید کردن احتیاج دارند. ورودی ها عبارتند از مهارت شنیداری  (Listening skill) و مهارت خواندن (Reading skill)، و خروجی ها عبارتند از مهارت گفتاری (Speaking skill) و مهارت نوشتاری (Writing skill).-آموزشگاههای زبان انگلیسی بیشتر برای تقویت مهارت گفتاری و نوشتاری موثر هستند.

مهارت شنیداری

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی که نیاز به تمرین و تسلط زیاد دارد، مهارت لیسنینگ یا شنیداریِ است. این مهارت ضامنِ ارتباط شماست، چون یادگیری آن، این توانایی را به شما می‌دهد که با مخاطب خود ارتباطی مفید و درست را برقرار کرده و بتوانید همدیگر را بفهمید.

wercrfvhbgg465yt0945utb9035u 300x208 زبان انگلیسی چند مهارت دارد؟ (روش پیشرفت)

مهارت خواندن

غیر ممکن است که زندگی را بدون مطالعه و خواندن تصور کرد!  این یکی از مهارتهایی است که در تمامی زبان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید دلیل این اهمیت را بتوان مراجعه به منابع علمی و در مجموع ساختار سیستم آموزشی دانست. از مطالعه منابعِ علمی و تخصصی تا مطالعه رمان‌های روز دنیا، همه و همه در گرو همین توانایی هستند.

بیشتر بخوانبد:  اهمیت طرح جابربن حیان در نظام آموزشی | آموزش خلاقیت محور

مهارت گفتاری

اهمیت مکالمه در زبان انگلیسی و ارتباطات بر کسی پوشیده نیست.  اگر بتوانید روان و زیبا و در عین حال صحیح و اصولی به زبان انگلیسی صحبت کنید دامنه ارتباطات، تعداد دوستان، فرصت های شغلی و تحصیلی‌تان وسیع تر خواهد شد. نکته ‌ی حایز اهمیت در مهارت گفتاری استفاده از لحن مناسب، مکث‌های به جا، زبان بدن و میزان تن صدا است چرا که باعث درک بهترآنچه می خواهیم بگوییم می‌شود.

qeedcfkw4joi4otgvu3509tu3j5otj 300x148 زبان انگلیسی چند مهارت دارد؟ (روش پیشرفت)

مهارت نوشتاری

مهارت نوشتاری مانند سایر مهارت ها بخشی جدایی‌ناپذیر ارتباط در بین انسان‌ها و یکی از پرچالش ترین مهارتها در هر زبانی است چرا که بسیاری از افراد حتی در زبان اول هم توانایی نوشتن متون مختلف را ندارند. در زبان انگلیسی هم مثل سایر زبان‌ها مکاتبات از اهمیت بالایی در برقراری ارتباط برخوردار هستند و از طرفی قوانین نوشتار و مکاتبات اداری و رسمی با قوانین مکاتبات و نامه نگاری غیر رسمی کاملا متفاوت هستند که شما به عنوان یک زبان آموز می‌بایست قوانین این شیوه ارتباطی را به‌خوبی فرا بگیرید. نکته‌ای که در نوشتار حایز اهمیت است، علائم نگارشی (punctuation) می‌باشد چرا که باعث بیان واضح منظور نویسنده می‌شود.

بیشتر بخوانبد:  ادکلن، باعث مرگ ناپلئون بناپارت شده است!

منابع مختلف آموزش زبان انگلیسی کدامند؟

منابع بسیار زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که در این دسته‌بندی به سه نوع منابع متنی، منابع صوتی و منابع تصوری اشاره می‌کنیم.

  • منابع متنی میتوانند شامل کتاب‌های آموزشی، مجلات، وب‌سایت‌های آموزشی، رمان‌های انگلیسی و … باشد. این منابع می‌توانند به‌صورت مستقیم بر روی تواناییِ مهارت خواندن شما تاثیرگذار بگذارند و شما از طریق مطالعه این گونه متون و محتوا می‌توانید مهارت‌های زبانی خود بخصوص مهارت ریدینگ خود را بهبود داده و بر دایره‌ی واژگان خود بیافزایید. اگر اهل مطالعه هستید به هیچ‌وجه مطالعه و بررسی این دسته از منابع را از دست ندهید.
  • منابع صوتی می‌توانند شامل گوش دادن به پادکست ها‌ی آموزشی، برنامه‌های زنده رادیویی، موزیک های انگلیسی یا هر محتوای صوتی دیگر باشد. که در کنار محتوای متنی یکی از محبو‌ب‌ترینِ منابع آموزشی است. منابع صوتی می‌توانند یکی از موثرترین منابع برای تقویت لیسینیگ و درک مخاطبین انگلیسی زبان باشند. در این اپلیکیشن های زبان معرفی شده اند.
  • منابع تصوری یکی دیگر از قالب‌های محتوایی و جزو منابع سرگرم‌کننده آموزش زبان هستند. این محتوای آموزشی میتواند به‌صورت پکیج‌های آموزشی، سایت‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب، و یا تماشای فیلم ها و سریال ‌های انگلیسی باشد. از مزایایِ استفاده از این فرمتِ محتوایی افزایش چشم‌گیرِ توانایی درک مطلب و دایره لغت شماست که باعث ایجاد انگیزه در فرد یادگیرنده می‌شود. در این لیست اپلیکیشن وجود دارند.
بیشتر بخوانبد:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی

مطلب پیشنهادی

معرفی برج خلیفه دبی: اطلاعات کامل درباره بازدید از برج خلیفه دبی

در این مقاله قصد داریم به معرفی برج خلیفه دبی بپردازیم تا در بازدید از …