اموزش نصب پرده های جدید

[ad_1]

 hou17422 اموزش نصب پرده های جدید

دوستی با طریقه نصب پرده

روش نصب پرده های جدید

استفاده از پرده های دوتایی در دو جهت یک میله معمولا جزو گزینه های خیلی رایج به حساب می آید. شما می توانید از این روش برای نصب پرده هر گونه پنجره ای استفاده کنید. در ادامه با نحوه نصب پرده های گوناگون آشنا شوید.

آموزش نصب پردهای جدید:

اندازه گیری طول میل پرده (چوب پرده):

اندازه گیری طول پنجره ها، متناسب با نوع پرده ای که انتخاب کرده اید انجام می شود. با توجه به نوع پرده، میل پرده می تواند روی دیوار یا بر روی سقف نصب شود.

نصب پایه های میل پرده :

نصاب پرده با استفاده از یک وسیله، موقعیت قرارگیری میل پرده و پایه ها و جای پیچ های آن را با نشان مشخص کنید. سپس با استفاده از دریل و رول پلاک، اقدام به نصب پایه های میل پرده کنید.

نصب میل پرده :

بعد از نصب پایه ها نوبت به خود میل پرده می رسد. در نظر داشته باشید که میل پرده نباید با درب یا پنجره دوری زیادی داشته باشد.

نصب پرده :

در مرحله آخر پرده همراه با قرقره های آن به میل پرده متصل می شود و با استفاده از یک قرقره و نخ، پرده را در ریل جا به جا می کنند. برای نصب والن یا پارچه های دیگر، پایه دیگری که مستقر می باشد جلوی میل پرده نصب می شود تا والن بر روی آن قرار بگیرد.

hou17423 اموزش نصب پرده های جدید

نصب پردهای آسان

نصب ریل پرده آسان

مهمترین مرحله نصب پرده ها به نصب ریل پرده مربوط می شود شما باید مشخص کنید که میله پرده تان را در چه قسمتی نصب کنید. مشخص کردن موقعیت نصب ریل پرده به نوع و سبک پنجره، نوع پرده و ارتفاع تا سقف بستگی دارد که باید قبل از نصب مشخص کنید.

hou17424 اموزش نصب پرده های جدید

راهنمای نصب پرده

ابتدا موقعیت نصب ریل پرده را مشخص کنید

برای نصب ریل پرده های استاندارد که در دو جهت از پنجره آویخته می شوند، بهتر می باشد محلی بین بالاترین اقبال پنجره و سقف را برای نصب ریل پرده انتخاب کنید. این موضوع زمانی به این صورت انجام می شود که بیش از 30 سانتیمتر بین لبه پنجره و سقف دوری وجود داشته باشد. اگر دوست دارید که پرده هایتان بلندتر نشان دهد، برای نصب ریل پرده بهتر می باشد که پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و از میله پرده پنهان استفاده کنید. به طور کلی باید در روزگار نصب ریل پرده تصمیم بگیرید که ارتفاع پرده تان چقدر باشد و چه مقدار از پنجره را بپوشاند.

hou17425 اموزش نصب پرده های جدید

نصب پرده به دیوار

بیشتر بخوانبد:  مدل کابینت mdf جدید

سبک پرده هایتان را انتخاب کنید

سبک و مدل پرده های شما می تواند روی نصب ریل پرده هایتان اثرگذار باشد زیرا همانطور که می دانید نحوه نصب ریل اتومات با ریل آسان گوناگون می باشد و این موضوع باید در ابتدای کار مشخص شود. در نظر بگیرید که می خواهید از پنل های تزئینی استفاده کنید و یا ترجیح می دهید میله پرده پنهان برای پرده هایتان نصب کنید. مشخص کنید که قرار می باشد پرده هایتان چگونه باز شود. دوست دارید پرده ها به دو جهت باز شوند و یا به یک جهت و قبل از نصب همه این موارد را معین‌کردن کنید.

hou17426 اموزش نصب پرده های جدید

دوستی با اصول نصب پرده

اندازه گیری ها را با تمرکزفکر انجام دهید

با متر ارتفاع میله پرده را تا زمین و از کناره ها به طور دقیق اندازه گیری کنید و نشان بزنید. تمرکزفکر کنید که دوری میله پرده از قاب پنجره در دو جهت کاملاً با هم مساوی باشد. پیچ ها را در موقعیت درست خود نصب کنید و فراموش نکنید که این مرحله یکی از مهمترین مراحل نصب ریل پرده می باشد.

بست ها را به صورت موقت نصب کنید

بعد از اینکه موقعیت نصب ریل پرده را مشخص کردید، بست ها را به طور موقت به دیوار پیچ کنید تا از درست بودن جایگاه اندازه گیری شده مطمئن شوید و با تراز بررسی کنید که میله پرده صاف باشد.

hou17427 اموزش نصب پرده های جدید

نصب ریل پرده به دیوار

نقاط مورد نظر را با مته سوراخ کنید و براکت ها را نصب کنید

برای نصب ریل پرده باید مکان هایی را که برای اتصال پیچ علامتگذاری کرده اید، با دریل سوراخ کنید. اکنون دو جهت پنجره را نشان گذاری کنید و سوراخ کنید تمرکزفکر کنید نشان ها در 2 جهت پنجره باید مساوی و دوری ها به یک اندازه باشند. رول پلاک را داخل سوراخ قرار دهید و استوار کنید. پیچ را از داخل پایه گذشتن بدهید و درون رول پلاک قرار دهید و استوار نمایید. این مراحل را در 2 جهت پنجره انجام بدهید.

بیشتر بخوانبد:  دکوراسیون کلوزت

سپس میله های پرده را در جای خود نصب کنید و بررسی کنید که میله صاف و درست در جای خود قرار گرفته می باشد. و قبل از نصب پرده ایرادهای آن را رفع کنید.

بعد از نصب چوب پرده نوبت به نصب پرده ها می رسد، اگر از آستر و حریر استفاده می کنید ابتدا پرده ی زیری که آستر می باشد را نصب کنید و بعد به پیگیری پرده ی رویی بروید. بعد از اینکه گیره ها و قلاب ها را داخل هم قرار دادید در پوش ریل ها را ابتدا و انتهای ریل پرده قرار بدهید که از خارج شدن پرده از داخل ریل پیشگیری کنید.

hou17428 اموزش نصب پرده های جدید

نصب پردهای گوناگون

اکنون نوبت نصب پرده ها می باشد

حال که نصب ریل پرده را انجام دادید، داخل مرحله آخر شدید و روزگار نصب پرده ها می باشد. اگر دو صف پرده دارید ابتدا پرده پشتی را نصب کنید و بعد به پیگیری پرده رویی بروید. بعد از آویخته کردن پرده ها قطعاً درپوش ریل ها را بر سر جای خود قرار دهید تا از خروج پرده از ریل پیشگیری کنید. با توجه به اینکه پرده های شما باز و بسته می‌شوند یا خیر یک جهت یا دو جهت ریسمان را به درپوش گره بزنید و استوار کنید. پرده شما نصب شد حال بنشینید و به عاقبت کارتان نگاه کنید و لذت ببرید!

hou17429 اموزش نصب پرده های جدید

مراحل نصب پرده

نحوه نصب ریل گریبر :

بهتر می باشد بدانید که نحوه نصب ریل گریبر هم تفاوت چندانی با نصب ریل پرده معمولی ندارد. راهکار نحوه نصب ریل گریبر درست مشابه مراحل بالا ازسرگیری می شود. قبل از هر کاری باید ابتدا به اندازه گیری کنید و موقعیت دقیق نصب را مشخص کنید. طول و عرض دقیق موقعیت نصب پرده را مشخص کنید و همانند روش قبل نشان گذاری کنید. در نظر بگیرید که قرار می باشد پرده شما تا کدام اقبال در زیر پنجره آویخته باشد و بهترین مکان را برای نصب ریل گریبر انتخاب ‌کنید.

hou17430 اموزش نصب پرده های جدید

نصب ریل گریبر

بیشتر بخوانبد:  رنگ بژ چه رنگی است؟

آموزش نصب پرده ی زبرا :

شما برای نصب پرده زبرا به دریل، پیچ گوشتی و متر نیاز دارید، در هنگام سفارش پرده زبرا قطعا باید اعلام کنید که قصد دارید پرده را به سقف نصب کنید یا به دیوار.

برای نصب پرده زبرا به سقف شما به پایه سقفی نیاز دارید که به صورت پیش تصور داخل بسته بندی پرده موجود می باشد. در ابتدا به قصد نصبی صاف و دقیق، با استفاده از متر و مداد موقعیت نصب بست را نشان گذاری کنید، با در نظر گرفتن اندازه پرده به تصور 1/5 متر ابتدا از 10 تا 15 سانتیمتر از موقعیت اندازه گیری شده (انتهای طرفین پرده به سمت داخل) را نشان زده و سوراخ کنید.

سپس پایه ی پرده را به وسیله ی پیچ و رول پلاک به سقف نصب کند. سپس پرده را از اقبال پشت که دارای یک شیار می باشد داخل پایه سقفی قرار بدهید و اقبال جلویی پرده را به بالا فشار بدهید و با کمی فشار آن را داخل پایه چفت کنید. و قاب پرده زبرا را به پایه ی نصب شده وصل کنید.

tips1 installing1 shutters1 اموزش نصب پرده های جدید

آموزش نصب پرده زبرا

روش نصب پرده های زبرا دیواری :

برای نصب پرده زبرا به صورت دیواری داخل بسته بندی پرده علاوه بر پایه ی سقفی پایه ی دیواری هم موجود می باشد. پایه ی سقفی به پایه ی دیواری که به صورت L می باشد متصل می شود، در ابتدا موقعیت نصب بست را با متر و مداد نشان گذاری کنید، سپس آن را به وسیله ی پیچ و رول پلاک به دیوار نصب کنید. سپس پرده را از اقبال پشت که دارای یک شیار می باشد داخل پایه سقفی گذاشته و اقبال جلویی پرده را به بالا فشار بدهید و با کمی فشار آن را در داخل پایه چفت کنید. تا قاب پرده به پایه ی نصب شده متصل شود.

چنانچه عرض پرده ی شما بیش از 3 متر باشد، بهتر می باشد که از 3 بست استفاده کنید.

tips1 installing1 shutters2 اموزش نصب پرده های جدید

نصب پرده زبرا به دیوار

برای شست و شوی پرده زبرا کافی می باشد که پرده را از بست خارج کرده و پرده را با آب و کف بشویید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

[ad_1] رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه …