آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

معرفی سبک ها و انواع نقاشی ساختمان

نقاشی و رنگ‌آمیزی فضای داخلی ساختمان ها و منزل ها کاملا به سلیقه صاحب منزل بستگی دارد. در زیر نمونه هایی از چندی از انواع نقاشی ساختمان را توضیح داده ایم.

انواع نقاشی ساختمان :

همان طور که اغلب شما اطلاع دارید، برای نقاشی ساختمان از رنگ های متنوعی استفاده می شود. این رنگ ها با توجه به سلیقه، بودجه و حتی کاربردهای آن در ساختمان گوناگون میباشد. رنگ های ساختمان حاوی: رنگ روغن، رنگ پلاستیکی، رنگ متالیک و … می باشد.

پس از انتخاب رنگ باید نوع نقاشی خود را انتخاب کنید. طرح های متنوعی برای نقاشی کردن وجود دارند. که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نقاشی ساختمان با بلکا :

بلکا، نوعی پوشش طبیعی سلولزی میباشد که برای تزئین دیوار و سقف استفاده می شود. نقاشی بلکا انواع مختلفی دارد، مشابه پتینه، رومالین که طرفداران زیادی دارد.

نقاشی ساختمان با شابلون :

برای نقاشی ساختمان می توانید از شابلون های مخصوص استفاده کنید. با این روش نقاشی کردن، می توان طرح های جالب و جذابی را روی دیوار بازي کردن نقش انداخت. در این روش می توانید بازي کردن نقش های گوناگون را با رنگ سفید روی دیوار رنگی و یا طرح و بازي کردن نقش ها را به صورت رنگی روی دیوار سفید بیاندازید. حتی می توان با استفاده از زدن چسب و رنگ کردن اقبال هایی از دیوار، طرح های زیبایی را روی دیوار بیاندازید.

نقاشی ساختمان با نایلون :

دیوار ساختمان را می توان با نایلونی مچاله شده رنگ آمیزی کنید. در این روش طرح هایی نامنظم، روی دیوار خود بازي کردن نقش می اندازید. با این روش می توان طرح هایی مشابه ترک و به صورت نامنظم روی دیوار ایجاد کرد.

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان با نایلون و اسفنج و پارچه

نقاشی ساختمان با پارچه :

یک روش جالب برای نقاشی ساختمان این میباشد که به جای قلم مو از پارچه استفاده کنید. در این روش بازي کردن نقش ها و بافت پارچه روی دیوار بازي کردن نقش می بندند. این روش سبب زیباتر شدن رنگ شما می شود. به وسیله ی پارچه می توان طرح هایی مشابه ترک روی دیوار ایجاد کرد.

نقاشی ساختمان با اسفنج :

در این روش می توانید طرح های زیبا و نامنظم روی دیوار بازي کردن نقش بیاندازید. حتی می توانید این طرح ها را به صورت آسان و بدون بازي کردن نقش ایجاد کنید. در اصل می توان با اسفنج طرح هایی برجسته و نامنظم را روی دیوار بازي کردن نقش انداخت.

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان با اسفنج

نقاشی سایه تیره و روشن :

برای جذاب شدن منزل می توانید یک دیوار را روشن و دیوار دیگری را رنگ تیره بزنید. این نوع نقاشی، ساختمان را از یکنواختی خارج می کند.

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان به صورت سایه تیره و روشن

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان با غلطک های طرح دار

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

ایده هایی برای نقاشی ساختمان

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

نقاشی طرح دار ساختمان

%name آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان با پلاستیک

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده هایی جالب برای بازسازی وسایل قدیمی

  دگرگونی شکل وسایل قدیمی  تبدیل وسایل قدیمی به جدید اگر به اندیشه بازسازی و …