آشنایی با انواع جراحی زیبایی، پلاستیک و ترمیمی

rfvjeng0uvg09enrig5j 300x169 آشنایی با انواع جراحی زیبایی، پلاستیک و ترمیمی

برای کسانی که در حال حاضر به جراحی پلاستیک فکر می‌کنند، اما هنوز مطمئن نیستند که چه گزینه‌هایی برای آنها وجود دارند، در لیست زیر توضیح مختصری از متداول‌ترین انواع جراحی پلاستیک ارائه شده است. اگر می‌خواهید چیزی را در مورد خود تغییر دهید، احتمالاً با به کارگیری یکی از این روش‌ها راهی برای انجام آن خواهید یافت.

عمل کشیدن پوست صورت

عمل کشیدن پوست صورت، در حال حاضر یکی از مؤثرترین روش‌های جراحی است، که نشانه‌های پیری را کاملا از بین می‌برد. غالباً گفته می‌شود که یک لیفت صورت مناسب می‌تواند شما را 10 سال جوان‌تر کند!، بنابراین جای تعجب ندارد که این عمل یکی از محبوب‌ترین انواع جراحی پلاستیک است.

هدف از لیفت صورت، همانطور که از نامش پیدا است، کشیدن پوست می‌باشد؛ به گونه‌ای که می‌توان آن را سفت کرد و تا آنجایی که امکان‌پذیر است میزان افتادگی یا شُلی پوست را کاهش داد. این جراحی با پرداختن به نواحی مشکل‌دار صورت مانند افتادگی گونه، افتادگی غبغب و نواحی اطراف خط فک، می‌تواند به جوان‌تر و شاداب‌ترشدن چهره شما کمک کند.

thrb hookj 4h5bg87tvcy4bt83ybt98 300x225 آشنایی با انواع جراحی زیبایی، پلاستیک و ترمیمی

برخلاف تصور اکثر مردم، لیفت صورت برای رهایی از چین و چروک‌های موجود چندان هم مؤثر نیست، اگرچه می‌تواند در کند شدن میزان سرعت رشد و ایجاد چین و چروک‌های جدید مؤثر باشد.

انواع مختلفی از لیفت صورت نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. به عنوان مثال یک کشیدگی کوچک پوست، فقط قسمت‌های خاصی از صورت را بالا می‌برد تا مناطقی که نیاز به سفت شدن دارند را محکم کند. این نتیجه باعث می‌شود در مقایسه با انواع دیگر لیفت صورت، دوره بهبودی کوتاه‌تر و هزینه کمتری داشته باشد.

بیشتر بخوانبد:  نقاشی از عمل جراحی که پس از یک قرن حراج می شود

انواع مختلف این جراحی، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی را ارائه می‌دهد. لیفت صورت به طور کامل، شامل بالا بردن قسمت‌های بیشتری از صورت و در واقع عقب کشیدن کامل پوست است. این نوع روش‌ها بر روی خانم‌های مسنی که دارای پوست‌های آویزان و شُل هستند، پیشنهاد می‌شوند.

اگرچه یک عمل خوب کشیدن پوست صورت می‌تواند کاری کند که فرد سال‌ها جوان‌تر به نظر برسد، اما مهم است که به یاد داشته باشید، که این عمل جراحی منجر به نتایج دائمی نمی‌شوند. پوست به پیر شدن خود ادامه خواهد داد، بنابراین اگر می‌خواهید شادابی پوست خود را حفظ کنید، باید هر 10 تا 15 سال یکبار این عمل را تکرار کنید.

جراحی پلک

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) به گونه‌ای طراحی شده است که با از بین بردن پوست اضافی در اطراف چشم، ظاهری جوان‌تر به چهره می‌بخشد. به عنوان مثال، جراحی پلک فوقانی می‌تواند پوستی را که در بالای چشم‌ها در زیر ابرو آویزان شده‌اند را از بین ببرد. افتادگی پلک باعث می‌شود فرد خسته به نظر برسد و در موارد شدیدتر حتی ممکن است مانع از بینایی طبیعی فرد شود.

بیشتر بخوانبد:  Toothache: Causes, Treatment Options, and Prevention Tips

dogvj9e8r5gbe98oj eoirgjh 300x225 آشنایی با انواع جراحی زیبایی، پلاستیک و ترمیمی

جراحی پلک پایین یکی دیگر از علل عمده چشم‌هایی است که خسته به نظر می‌رسند. آنها کیسه‌های زیر چشم هستند که به عنوان «پُف زیر چشم» نیز شناخته می‌شوند. بسته به نوع عملی که انجام داده‌اید، پوست اضافی به همراه عضله زیرین و گاهی اوقات چربی برداشته می‌شوند.

اثر زخم حاصل از جراحی به سختی قابل دیدن است و به طور طبیعی درون چین‌های پوست پنهان شده است. افرادی که جراحی پلک انجام می‌دهند، معمولاً نتایج بسیار مثبتی را دریافت می‌کنند، زیرا چشمان‌شان پهن‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد و بدین ترتیب ظاهری بسیار بیدارتر و شاداب‌تری از گذشته دارند.

لیفت و بالا کشیدن پوست پیشانی

تنها شکایت برخی از افراد، پیشانی چروک آنها است. بنابراین به جای اینکه یک جراحی لیفت کل پوست صورت را انجام دهید، فقط ممکن است نیاز به یک لیفت پوست پیشانی داشته باشید، که گاهی اوقات به عنوان «بالا کشیدن ابرو» نیز از آن یاد می‌شود.

این روش می‌تواند به از بین بردن یا کاهش خطوط عمیق اخم، افتادگی ابروها، خط پایین ابرو و شیار بین دو ابرو کمک کند. نتیجه حاصل از این جراحی، بهبود ظاهر فرد و جوان‌تر و هوشیارتر شدن او است. با تزریق «بوتاکس» نیز می‌توان نتایج مشابهی به دست آورد، اما از آنجا که نتایج موقتی هستند، اکثر افراد در نهایت تصمیم می‌گیرند که یک عمل لیفت پیشانی انجام دهند، زیرا راه حل بسیار دائمی‌تری را برای آنها فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانبد:  زبان انگلیسی چند مهارت دارد؟ (روش پیشرفت)

4vit095uy045ut954iy95o4yj 300x200 آشنایی با انواع جراحی زیبایی، پلاستیک و ترمیمی

جراحی بالا کشیدن پوست پیشانی همچنین می‌تواند نتایج طبیعی‌تری را نسبت به بوتاکس ایجاد کند، اگرچه این کار دارای مضراتی همچون از بین نرفتن جای زخم می‌باشد. با این حال، خبر خوب این است که معمولاً زخم‌های ناشی از جراحی، کاملاً در داخل مو پنهان می‌شوند، اگرچه این امر ممکن است مردانی که دارای مشکل ریزش مو هستند را تحت تاثیر قرار دهد.

پروتزهای زیبایی صورت

اگر از فرم و شکل صورت خود ناراضی هستید، ممکن است به پروتزهای زیبایی صورت فکر کنید. تقریباً برای هر ناحیه‌ای از صورت، مانند چانه، فک و گونه‌ها، پروتز مخصوص وجود دارد. این پروتزها می‌توانند به برجسته‌تر کردن مناطق خاصی از چهره کمک کنند و یا حتی برای از بین بردن برخی نواحی ناهموار استفاده می‌شوند.

نتیجه می‌تواند چهره‌ای باشد که متقارن‌تر به نظر می‌رسد و اکثر متخصصان با آن موافق هستند. از ایمپلنت‌های صورت نیز می‌توان برای بیان مُد استفاده کرد. به عنوان مثال، اشکال مختلفی، ممکن است در زیر پوست قرار داده شوند تا ظاهری بسیار منحصر به فرد را در شخص ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی

معرفی برج خلیفه دبی: اطلاعات کامل درباره بازدید از برج خلیفه دبی

در این مقاله قصد داریم به معرفی برج خلیفه دبی بپردازیم تا در بازدید از …